Bromsskiva

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Vart finner man bromsskivor till KTM förutom deras original?

Min har blivigt skev. Hittar knappt några annonser alls på skivor.

Passar skivor från några andra hojar till 660? Dom andra från KTM lär ju passa men inga andra märken?

Last edited:
Om du inte ska byta båda fram (hmm... jag har ingen aning om det är en eller två skivor på din hoj) så tycker jag att det bästa är att slänga på en begagnad fr en mc-skrot.

Jag har pajat 2 skivor, ena gången köpte jag nytt andra beg. Beg blev bäst eftersom den skivan var hyfsat jämt sliten med skivan som jag inte bytte. Den gången jag bytte den ena till en ny upplevde jag en någon ojämn bromsverkan, detta förmodligen för att skivorna inte var lika tjocka.

Om du inte ska byta båda fram (hmm... jag har ingen aning om det är en eller två skivor på din hoj) så tycker jag att det bästa är att slänga på en begagnad fr en mc-skrot.

Jag har pajat 2 skivor, ena gången köpte jag nytt andra beg. Beg blev bäst eftersom den skivan var hyfsat jämt sliten med skivan som jag inte bytte. Den gången jag bytte den ena till en ny upplevde jag en någon ojämn bromsverkan, detta förmodligen för att skivorna inte var lika tjocka.

Vi snackar KTM 660 så det är 1st skiva, är det 310 eller 320 som sitter på original? måste gå att få tag på för en billig peng, tyvärr är det ju inte så billigt nytt. :näsblod

Det är nog 320 på den, om jag inte minns helt jäddra fel så har 525 en 310 skiva med motardkit, och LC4 har större än den.

Tror jag. :näsblod

Back