Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad är nominella nydels-tjockleken? Mha den kan du beräkna ev återstående livslängd.PGH skrev:När börjar en bromsskiva bli tunn? Är det lönt att köpa en på runt 4,3 mm (min 4,0)? Bortse lite från vad priset är. Thx.
AleX skrev:gissningsvis så klarar du kanske 5000mil..
Va vet jag,..
Nytjockleken på suzukiskivor är 5 mm. Jag skulle inte betala nåt för så tunna skivor.PGH skrev:Kanske 20 000 mil om jag aldrig bromsar ;-) Ok, men då verkar ju det vara lönt att köpa på sig ett par
Vet faktiskt inte hur tjocka dem är vid nyköp, gissning på 4,6-4,7 eller e jag ute på hal o tunn is med stora sprickor också???
Nr:18 skrev:Nytjockleken på suzukiskivor är 5 mm. Jag skulle inte betala nåt för så tunna skivor.
Dr.Bike skrev:Som sagt...allt beror på!
Är dina nuvarande vinda och skeva?
Vad ska du ha dem till för typ av åkning? Landsväg sliter ju knappast alls. Bromsa är ju både ett nederlag och ett kvitto på att man inte kan anpassa farten m.h.a framförhållning, och i mitt fall så tror jag inte jag nött ner någon skiva mer än nån tiondel trots snabb körning.
Sen veror det ju på priset är de närmast gratis hade jag tatt dem ändå - som reserv för dem du har.
PGH skrev:Har en som e lite skev. Hittills 100 % på gata med vanlig körning, framöver kommer det vara 99% gata resterande nybörjarkörning på bana. Det här var ju inte så enkelt att få svar på, trodde det en stund![]()
Nr:18 skrev:Nytjockleken på suzukiskivor är 5 mm. Jag skulle inte betala nåt för så tunna skivor.
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |