Bromsskiva "glappar"

niclas88

Medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Järna
Hoj
KTM 990 adv Yamaha XT 600 Yamaha WR250r Yamaha WR400f
Sådär brukar det vara på KTM hojar. Det var så på min 990 och det är så på min 790 som inte gått så långt. Har kletat på cylindrisk fastsättning på skivan där den ska röra sig. Nu sitter den fast. Tycker det funkar bra. Har kört en hel del och bromsen tar bra.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Sådär brukar det vara på KTM hojar. Det var så på min 990 och det är så på min 790 som inte gått så långt. Har kletat på cylindrisk fastsättning på skivan där den ska röra sig. Nu sitter den fast. Tycker det funkar bra. Har kört en hel del och bromsen tar bra.
Vad menar du med cylindrisk fastsättning? :va Menar du att du har limmat fast medbringarna?
 

niclas88

Medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Järna
Hoj
KTM 990 adv Yamaha XT 600 Yamaha WR250r Yamaha WR400f
Vad menar du med cylindrisk fastsättning? :va Menar du att du har limmat fast medbringarna?
Cylindrisk fastsättning är nåt slags lim. Så ja, jag har limmat fast grejorna. Ville inte köpa ny skiva för 2000 så jag gjorde en ful lagning.
 

niclas88

Medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Järna
Hoj
KTM 990 adv Yamaha XT 600 Yamaha WR250r Yamaha WR400f
Har kört över 1000 mil med denna lösning. Ingen skillnad i bromsverkan eller känsla i bromspedalen. Det funkar för mig och det är väl det viktigaste.
 

motorras

Medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
jönköping
Hoj
bmw k1200rs 2002
Sådär brukar det vara på KTM hojar. Det var så på min 990 och det är så på min 790 som inte gått så långt. Har kletat på cylindrisk fastsättning på skivan där den ska röra sig. Nu sitter den fast. Tycker det funkar bra. Har kört en hel del och bromsen tar bra.
Har du gjort detta .trodde det var 1 april.du ska ej skruva med något i framtiden.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top