Bromsskiva "glappar"

Sådär brukar det vara på KTM hojar. Det var så på min 990 och det är så på min 790 som inte gått så långt. Har kletat på cylindrisk fastsättning på skivan där den ska röra sig. Nu sitter den fast. Tycker det funkar bra. Har kört en hel del och bromsen tar bra.

Sådär brukar det vara på KTM hojar. Det var så på min 990 och det är så på min 790 som inte gått så långt. Har kletat på cylindrisk fastsättning på skivan där den ska röra sig. Nu sitter den fast. Tycker det funkar bra. Har kört en hel del och bromsen tar bra.
Vad menar du med cylindrisk fastsättning? :va Menar du att du har limmat fast medbringarna?

Vad menar du med cylindrisk fastsättning? :va Menar du att du har limmat fast medbringarna?
Cylindrisk fastsättning är nåt slags lim. Så ja, jag har limmat fast grejorna. Ville inte köpa ny skiva för 2000 så jag gjorde en ful lagning.

Har kört över 1000 mil med denna lösning. Ingen skillnad i bromsverkan eller känsla i bromspedalen. Det funkar för mig och det är väl det viktigaste.

Har du gjort detta .trodde det var 1 april.du ska ej skruva med något i framtiden.

Back