Bromsproblem zx6r 2008

pelle_p

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2012
Hoj
kawasaki ninja zx6r 2008
Har uppgraderat mina bromsar på min zx6r med flytande ebc waveskivor, hel bromsslangar, och goldfren s3 belägg. I samband med det så lämnade jag i väg oken fram för nya tätningar och en allmän översyn. Nu när allt är monterat så hugger det eller pulserar i bromsarna vid lägre farter typ 35-45kmh släpper man upp handtaget och bromsar på nytt så märkes det inte av! märker inget vid högre farter!:confused:
Kan det va så jävligt att en skiva eller båda är skeva eller någon som har något annat förslag eller tips. mvh pelle

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Du får åka omkring o bromsa bort rostskydds beläggningar på skivorna till o börja med
Överdriv inte så dom blir röda , heta bara

pelle_p

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2012
Hoj
kawasaki ninja zx6r 2008
Tack för svar, Monterade allt i slutet på föra säsongen. Så har rullat några mil redan så bör vara bort bromsat:)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
pelle_p skriver
Nu när allt är monterat så hugger det eller pulserar i bromsarna vid lägre farter typ 35-45kmh släpper man upp handtaget och bromsar på nytt så märkes det inte av! märker inget vid högre farter!
Tyder på flytande bromsskiva. När den svalnar fastnar den på innerdelen men sitter inte helt rakt. När du bromsar så blir den varm, lossnar från innerdelen och ställer sig rätt. Och när du bromsar från hög fart blir bromsskivan snabbt varm och ställer sig rätt så du inte märker nåt alls.
Allt är som det ska vara, ingen åtgärd alls ! :)

Last edited:

pelle_p

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2012
Hoj
kawasaki ninja zx6r 2008
Har misstänkt att det är något sådant. Väldigt glad att jag inte behöver byta skivor igen.Tack för svar????

pelle_p

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2012
Hoj
kawasaki ninja zx6r 2008
Är det ett fenomen som man får leva med eller är det något man kan göra något åt?

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Om det inte är så att dina bromsbelägg skjuts bakåt och att du måste ta längre ner med handtagen för att få bromsverkan. Då är det lugnt och vanlig grej med vissa flytande bromsskivor(oftast de sportigare som är mer flytande).

Det du kan göra är att försöka röra på bromskivan. Flytande bromskivor brukar man kunna röra på lite granna.

Är de skeva dock så skjuter de bromsbeläggen bakåt och då får du inte bromsverkan som du behöver/van med.

Och ja fenomenet med flytande bromskivor att de känns lite "skeva" är i låga hastigheter. De är gjorda för högre hastigheter. Så kör som satan så har du inga problem! :tummenupp

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...