bromsproblem/stålomspunna slangar

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Hoj
KTM SXF450 SM
Min frambroms börjar kännas riktig mjuk nu :( , det känns som smör och får pumpa nårra gånger i början av varje åktur för att det ska bita ordentligt:( bromsverkan är ok annars.

hojen är en -00 och har gått 1700 mil. beläggen är det inget fel på, är det luft i systemet? eller är det gummislangarna som har börjat att ge vika?

Hur mycket är det rimligt att betala för stålomspunna slangar (fram, 1 till 2 slangsystem)?
nån större kvalitetsskillnad på fabrikat?

Hörs.

Köpte från NBM Hydraulics för 808:- och då gjordes de medans jag väntade och hade perfekt passform.

totalt 3 slangar var det eftersom jag behöll spridaren under navet.

Du kan behöva byta gummiringarna i bromsoket vilket är ganska enkelt och tar ca 1 timme ( mest rengöringstid)

Tryckluft kan behövas om kolvarna sitter fast.

Har nu perfekt broms fram och ska nu ge mig på bakre oket.

kustj skrev:
Min frambroms börjar kännas riktig mjuk nu :( , det känns som smör och får pumpa nårra gånger i början av varje åktur för att det ska bita ordentligt:( bromsverkan är ok annars.

hojen är en -00 och har gått 1700 mil. beläggen är det inget fel på, är det luft i systemet? eller är det gummislangarna som har börjat att ge vika?

Hur mycket är det rimligt att betala för stålomspunna slangar (fram, 1 till 2 slangsystem)?
nån större kvalitetsskillnad på fabrikat?

Hörs.

Innan du springer iväg med visa-kortet i högsta hugg kanske du borde prova å lufta systemet. Kolla även så att din bromvätska är blank å fin, om inte passa på å byt. Kolla även efter läckage.

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...