Bromspedal cross..

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Då min har sprungit ut i skogen efter en crash, så behöver jag en ny bromspedal på min rm125 -97... Nu kan jag inte hitta det någonstans, förutom Suzukis orginal delar, och som hittat är det ju inte precis!

Dom vill ha 1700kr (sjuttonhundrakronor) för bara armen,
79kr för peggen längst ut, och 60kr för fjädern samt 50kr för sprinten.

VEM F*N betalar ~2000kr för en bromspedal, när ett kopplings/bromsgrepp kostar 50kr? Det är ju helt sjukt..dom pajar väll lika ofta som allt annat på en cross hoj, så frågan är ... Finns det inga pirat-bromspedaler?? (ge mig URL eller tele-nr isåfall)
:va

Jag vill ju förfan kunna bromsa utan att betala en förmögenhet!!! :huvet

tycon1 skrev:
Ska det verkligen behöva kosta så mycket?

Tyvärr, ja.

Kolla med någon mekanisk verkstad om de kan göra en i stål till dig. Inte säkert att det blir billigare, men du kan ju alltid böja tillbaka den.

LasseR6 skrev:
Tyvärr, ja.

Kolla med någon mekanisk verkstad om de kan göra en i stål till dig. Inte säkert att det blir billigare, men du kan ju alltid böja tillbaka den.

Den gick sönder förut, och var redan lagad med bult o mutter...Men nu hänger den på sista versen! En 500kr hade varit överkomligt! men 2000kr verkar som sagt, sjukt!

Jag tror det är bbr som gör en cnc fräst pedal till dom flesta märken, men risken är väl att den kostar lika mycket som 2 original. kolla lite på olika "hopup" företag i staterna eller mxsouth eller liknande

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back