Bromsok

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Nu är det så att jag har st 4 kolvsok liggandes. Ett Braking och ett Beringer.

Detta skall sitta på en CR 500 och det visade sig att Braking oket passa väldigt bra i fästena, inte kollat Beringeroket än men min fråga till er är: Vilket av oken anser ni bäst? Kommer jag som glad amatör märka någon större skillnad?

Det beror helt och hållet på vilket Brembo och Braking ok det är. Båda är dock definitivt bra nog för att en massa andra saker skall sätta begränsningen innan. Vill du sälja ett av dem så skicka bild/pis på PM...

Lånar denna tråd.....

Var kan jag hitta ett motard ok till en Cr250-03 gaffel till vettigt pris?
Ska ha den på min xrv750 som får en ny gaffel med enkel skiva.

Lånar denna tråd.....

Var kan jag hitta ett motard ok till en Cr250-03 gaffel till vettigt pris?
Ska ha den på min xrv750 som får en ny gaffel med enkel skiva.

CR 250 använder väl samma 95mm standard som alla andra så en motardbroms från en KTM fungerar.

Billigast är dock ett 40mm brembo-ok som sitter på precis allt från Ducati till KTM LC4. Detta kombineras med en okadaptor och en bromspump från en sporthoj.

Så 40mm Brembo oket ska ha bättre bromseffekt en originala 2kolvs nissen oket som sitter på Affen original? (passar på cr gaffeln)

Last edited:
Så 40mm Brembo oket ska ha bättre bromseffekt en originala 2kolvs nissen oket som sitter på Affen original? (passar på cr gaffeln)

Absolut det är som natt och dag med en stor skiva och det oket. (40mm oket är ett 4 kolvs om det inte framgick innan)

Ok, Tackar!:tummenupp
Exakt vilka hojar har detta ok så jag kan börja söka. =)
Ska det då vara 320mm skiva eller?

Ok, Tackar!:tummenupp
Exakt vilka hojar har detta ok så jag kan börja söka. =)
Ska det då vara 320mm skiva eller?

Att åka med original crosskiva kommer bara att göra att den snart slår sig så en biffigare skiva är absolut att föredra om budgeten tillåter.

Oket har funnits sedan 80-talet och sitter bla på KTM LC4, Ducati Monster/SS MotGuzzi och mängder av annat.
BR-20.5165.jpg

Ok, då blir det att börja söka.
Vad ska man ge för ett sådant ok om man hittar ett beggat?
Hittade en Ducati 996-99 som ska skrotas den har väl samma ok?
Tackar för dom snabba svaren.

Last edited:
Vet någon om det finns en 320mm Motardskiva färdigt till en cr250-93, har hemma liggandes en skiva(310mm) från en ktm med tillhörande 4kolvs ok (beringer).
Skivan är av modell flytande och undrar om man kan tillverka centrum skivan för sig, och var då i så fall.?
Bifogar bild på min skiva och ok

Bifogat

• KTM BERINGER.jpg
    KTM BERINGER.jpg
    85.4 KB · Visningar: 112
Last edited:
CR 250 använder väl samma 95mm standard som alla andra så en motardbroms från en KTM fungerar.

Billigast är dock ett 40mm brembo-ok som sitter på precis allt från Ducati till KTM LC4. Detta kombineras med en okadaptor och en bromspump från en sporthoj.
Är inte risken att pumpen blir för stor? Hade en 929-pump till ett sånt där brembo-ok och den var för stor så man fick ta i alldeles för mkt. Har du nån speciell att rekomendera?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back