bromsok till xr 600r -98

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
Är det någon som vet ett bra framok(från en sporthoj) som passar direkt på xrén?Org är det inte så bra bett i den direkt.Ska köpas på en hojskrot eller liknande för det är billigast. 4eller6 pottare? Enkelt o billigt=superbra.
för en sommar på framhjulet.

om du har ekerhjul kan det vara svårt att få dit ett ok från sporthoj, de är ofta för breda och tar i ekrarna.

eller i skivan, ganska tajt :död

Ozeo hur har du gjor/vad har du för ok? Ja Jag har ekerhjul.Något ok borde ju passa tycker man.

Det är inte så svårt,ta vilket ok som helst från en sporthoj av nyare modell,sen gör du en distans till oket för att flytta det längre ut och en distans till bromsskivan.
Det är bara att mäta och sen gå till en svarvare så gör han en distans till skivan för några hundringar,distansen till oket kan du göra själv.

Lycka till

jontobee skrev:
Ozeo hur har du gjor/vad har du för ok? Ja Jag har ekerhjul.Något ok borde ju passa tycker man.

jag komma köra med orginalok i sommar.
ska sen kolla med andra som ja känner om jag kan låna deras ok för att kolla hur de passar.
men de lä inte vara en omöjlighet o få till.

KRONBLOM skrev:
Det är inte så svårt,ta vilket ok som helst från en sporthoj av nyare modell,sen gör du en distans till oket för att flytta det längre ut och en distans till bromsskivan.
Det är bara att mäta och sen gå till en svarvare så gör han en distans till skivan för några hundringar,distansen till oket kan du göra själv.

Lycka till

jo det kan ju funka om inte oket är för brett, det går ju inte flytta ut skivan så mkt innan den tar i gaffeln.
sen skulle jag inte gärna flytta ut skivan för mkt heller vill gärna ha kvar nån centrumstyrning på skivan så den inte bara sitter med skruvarna så att säga.

men det är bara att prova, nått ok borde ju funka.

Ja tack för era ider men jag undrade bara om någon visste någon snbbt o enkelt som jag skrev först.Ozeo hör av dig om du ska prova med olika ok.
Enkelt o billigt=skitbra

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...