bromsok som ligger på (R1)

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
bromsoket ligger på min r1a kolvarna går lätt å fint å beläggen ligger rätt så bra nån som har nån ide va de kan va

pini skrev:
bromsoket ligger på min r1a kolvarna går lätt å fint å beläggen ligger rätt så bra nån som har nån ide va de kan va

Verkar va så på de flesta R1:or så även på min (vet inte hur det är med andra årsmodeller än -00). Jag har t.o.m bytt o-ringarna men utan framgång. Verkar vara nåt med konstruktionen. Framhjulet på min går trögt som f-n. Ingen fara med att det låser sig p.g.a värmen dock. Har använt Brake-Clean spray på skivorna för att få bort smuts och blir lite bättre ett tag men efter ett par varv på banan så är det likadant igen. Måste vara därför varvtiderna blir så dåliga... :rolleyes:
Vore också intresserad av att få veta vad det beror på och om det finns någon fix för detta. Ska kolla på R1-forumet om jag kan hitta nåt.

Last edited:
Har oxå haft detta problem på min R1:a. Köpte nåt fett på mekonomen avsett för packningarna i oken. Plocka ut kolvar, gör rent och fetta in. Det blev mycket bättre men inte så bra som man hade önskat.

min är en 99a. det skumma på min är att de bara är det ena oket i fram som ligger på

Angående svårigheter att lufta så läste jag ett tips i en annan tråd. Dra åt bromshandtaget med en rem, låt stå i ett par dar och sedan lufta. Det funkade faktiskt skitbra. Bubblorna komprimeras och blir mindre och kan då lättare röra på sig om de har fastnat nånstans.

pini skrev:

Verkar tyvärr vara så på R1, har aldrig hört någon som inte haft det..

bättre ni köper suzuki så åker ni både fortare och problemfriare :tungan

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...