Bromsok kawa zzr1100-92 passar fler hojjar?

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Tjena, har fått 3 bromsok över, alla ok på hojen. Tänkte kolla om dessa passar fler hojar än just kawa zzr1100. Kollade lite i lelles på belägg och där finns ett flertal hojar med samma belägg. Men hur vet man att oket är lika för det? Någon skulle vilja hjälpa mig att luska ut detta?

Bifogat

• DSCN0624.JPG
    DSCN0624.JPG
    21.5 KB · Visningar: 81
Vet inte om det är till någon hjälp öht, men oket ser ut att vara identiskt med ok från ZZR600 och GPZ900 91-

Skulle själv gärna ha tillgång till något slags register med kompatibla delar mellan olika modeller..

Det finns 2 olika belägg till zzr1100 ena art nr slutar på 3 å det andra på 1. Vissa hojar har tydligen 2 olika varianter. Sedan kanske oken kanske kan vara olika fast det är samma belägg eller tvärtom?

Om mina belägg har art nr 04-1-631-1 Så passar de dessa modeller.

zzr1100 90-93
zzr600 90-92
ZX6R 95-97
ZXR 750 89-95
GPZ900 91
ZR1100 Zephyr 92-94
RG125 92-
GSXR400 88
GSXR 750 00-
TL1000S 97-

Eller om mina belägg har 04-1-631-3 så passar de dessa modeller.
zzr1100 90-93
zzr600 90-92
GPZ900 91
ZXR 750 89-95
ZX9R 94-95
GSXR 600 97-

Vilka ok har jag? De med belägg med art. 1 eller 3? :confused:

EDIT:
Kikade lite på blocket och vad jag kan se är de lika ok på alla hojarna. Är det bara olika material i beläggen??

Last edited:
Är det ingen som har koll på detta, vore fint. Kanske någon som har en av hojarna jag listat och kan kolla om det stämmer. Det är ju snart juletider
:tomten

Dannez1000 skrev:
Tjena, har fått 3 bromsok över, alla ok på hojen. Tänkte kolla om dessa passar fler hojar än just kawa zzr1100. Kollade lite i lelles på belägg och där finns ett flertal hojar med samma belägg. Men hur vet man att oket är lika för det? Någon skulle vilja hjälpa mig att luska ut detta?

Inte för att det kanske är till så stor hjälp, men dom är väldigt lika dom som sitter på min ZXR -H1, bortsett från färgen.

PacMan skrev:
Inte för att det kanske är till så stor hjälp, men dom är väldigt lika dom som sitter på min ZXR -H1, bortsett från färgen.

Jo det är till hjälp. Då kanske det stämmer ändå. Hur har du gjort när du beställt belägg till din? Finns 2 olika sorter även till din hoj.

Förövrigt är oken till salu. 900 kr för alla 3. De främre har närå på nya belägg. Knappt gått något alls.

Dannez1000 skrev:
Jo det är till hjälp. Då kanske det stämmer ändå. Hur har du gjort när du beställt belägg till din? Finns 2 olika sorter även till din hoj.

Förövrigt är oken till salu. 900 kr för alla 3. De främre har närå på nya belägg. Knappt gått något alls.

Tja, jag beställde på Addemoto.se, och det var visserligen två olika sorters belägg men det är ju för att bakoket ser helt annorlunda ut, på min hoj i alla fall.

Dannez1000 skrev:

Nej nej det var ej så jag tänkte, det finns 2 olika belägg till fram oken. Bak finns vad jag vet bara en sort. :)

Dannez1000 skrev:
Nej nej det var ej så jag tänkte, det finns 2 olika belägg till fram oken. Bak finns vad jag vet bara en sort. :)

OK, var har du läst att det finns två olika fram-belägg? Det kanske bara var olika material i dom?

PacMan skrev:
OK, var har du läst att det finns två olika fram-belägg? Det kanske bara var olika material i dom?

Finns 2 olika belägg till samma hoj i lelles katalogen. Förvirrande.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti