Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dea skrev:Hjulaxeln snurrar ju inte, varför skulle fästet till bromsoket behöva vara lagrat? Har inte skruvat gixxer men massa annat.
Tysken skrev:Nej det är fäst i ramen på dom där.
Tysken skrev:Nej det är fäst i ramen på dom där.
Varför sitter mitt lager som gjutet i det där jävla fästet då??? Fan... Alltid nåt skit.
Micke_Lindstrom skrev:Samma sak på ZZR 1100, då sitter ett nållager i fästet till bromsoket.
Sitter det ett kullager som du inte får loss?
Då kanske dom har krympt fast det genom att kyla lagret och värma fästet det ska sitta i, då kan det sitta som f-n.
sanntur skrev:På min e där en (koppar/mässings??!)busstning invändigt i oket mot axeln.men jag e rätt säker på att det inte ska röra sig.Staget sitter väl i svingen så det ska sitta kvar i samma position oavsätt hur svingen rör sig.
Robban_C skrev:Jag har inte meckat med nån urgixxer men tänk efter lite:
Om staget sitter i ramen så måste fästet för oket röra sig relaterat axeln vid fjädring. Eller hur?
Men prylen är ju den att hjulmuttern drar ju ihop svinghalvorna mot fästet så det _inte_ kan röra sig utan _jättelik_ friktion. Och friktion i fjädringen vill vi väl inte ha? Dämpning men inte friktion.
Jag är nästan 100% säker på att staget sitter i svingen, annars skulle man ju ha hört talas om konstruktionsmissen för länge sen.
Tysken skrev:Japp, det stämmer det du säger men mycket är felkonstruerat på den där modellen.
Jag är 98% säker på att det sitter i ramen. Det är nu man hatar att ha en mil till garaget,,,
Fransson skrev:Jag är100 på att det sitter i ramen!
andersson turbo skrev:Ok boys så här är det att på dom tidigare gsx r så sitter mycke riktigt staget i ramen å det är en kvarleva från cross sidan då det va populärt med så kallade flytande bromssköldar (trumbroms) efekten man ville åstakomma med denna konstruktion va att fjädringen inte skulle niga när man bromsade utan att bromsstaget skulle hålla imot rörelsen å mycke riktigt så sitter okhållaren lagrad runt axeln med en brons bussning å tätningar men på senare r hojar så blev dom monterade i swingen i stället å då saknar dom lager så det är nog ingen höjdare å montera fel ok hållare de bästa lär nog vara att svetsa fäste i swingen för staget i stället
Peter
andersson turbo skrev:Ok boys så här är det att på dom tidigare gsx r så sitter mycke riktigt staget i ramen å det är en kvarleva från cross sidan då det va populärt med så kallade flytande bromssköldar (trumbroms) efekten man ville åstakomma med denna konstruktion va att fjädringen inte skulle niga när man bromsade utan att bromsstaget skulle hålla imot rörelsen å mycke riktigt så sitter okhållaren lagrad runt axeln med en brons bussning å tätningar men på senare r hojar så blev dom monterade i swingen i stället å då saknar dom lager så det är nog ingen höjdare å montera fel ok hållare de bästa lär nog vara att svetsa fäste i swingen för staget i stället
Peter

|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |