Bromsljuskontakt R1 vs ISR

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
R1
Tjena!

Har ett irriterande problem med att få bromsljuskontakten att lira bra ihop med ISR bromspumpen.

Har limmat den 2ggr men iom all värmestrålning så blir limmet mjukt o den rör sej någon tiondels millmeter från handtaget o kontakten bryter inte. :huvet

Har provat buntband men det e jäkligt knivit att få till det bra o det gav ingen framgång..

Någon som haft samma problem och lyckats lösa det?

I brist på andra ovkalificerade förslag:
Det finns bromsljuskontakter som är som en banjobult med en kotakt i. Gå in på www.touring.se och sök efter "Spiegler" så får du se en.

Jag ska dock ej uttala mig om kvalitét eller funktion hos dessa eftersom att jag aldrig använt mig av någon.

Esquire skrev:
I brist på andra ovkalificerade förslag:
Det finns bromsljuskontakter som är som en banjobult med en kotakt i. Gå in på www.touring.se och sök efter "Spiegler" så får du se en.

Jag ska dock ej uttala mig om kvalitét eller funktion hos dessa eftersom att jag aldrig använt mig av någon.

Det kan ju vara en idé, kan ju åka runt till butikerna och prova olika fabrikats
bromsljuskontakter!!

Hittade förresten en bild på skräpet som sitter där nu:

69-3036.jpg

EDIT: Gjorde en tattarfix, limmade dit skiten igen o drog ett buntbandrunt kabelskorna och fick "fäste under handtaget" o det verkar funka! :tuttar

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...