Bromsljuskontakt fram ktm300 exc

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hallå har inte ktm 300 exc -02 nån bromsljuskontakt fram orginal? Fick inte med nån när jag köpte hojen, och i spare parts manual finns det ingen - hur ska man då kunna besiktiga? Lv-reggad utan dispenser

MANGAN skrev:
2641700 Köp en universal då :fakta
Ursäkta en korkad fråga men måste man inte bytta handtag då? Anledningen att jag frågar är att jag funderar på att lv regga min tm så den blir lite lätt såldare som motard..

prulle skrev:
2642042 Ursäkta en korkad fråga men måste man inte bytta handtag då? Anledningen att jag frågar är att jag funderar på att lv regga min tm så den blir lite lätt såldare som motard..

Antingen köper man ju en hydralisk kontakt o skruvar dit istället för banjobulten eller också köper man en mekanisk som man får strapps:a dit på nått vis :tummenupp

MANGAN skrev:
2642088 Antingen köper man ju en hydralisk kontakt o skruvar dit istället för banjobulten eller också köper man en mekanisk som man får strapps:a dit på nått vis :tummenupp
Lät rätt lätt, gött har inte orkat kolla på det där men bfara att man skulle få byta hela handtaget. Men det slipper man altså :D

Den som sitter på polarens 300 fungerar på alla brembo handtag. Krävs inget spec uttag för någon givare. Däremot får man limma dit den. Denna givare passar även andra KTM och husaberg med brembos bromspump. :tummenupp

philsson skrev:
2642126 Den som sitter på polarens 300 fungerar på alla brembo handtag. Krävs inget spec uttag för någon givare. Däremot får man limma dit den. Denna givare passar även andra KTM och husaberg med brembos bromspump. :tummenupp

Jag har frågat han om artikel nr:) Vet du var du köpte den förresten?

Du behöver inte ens limma dit den om du har ett brembohandtag.
Det är två "pluttar" på den som man trycker in i två hål på fästet bakom inre änden på bromshandtaget. Sen sitter den där den sitter tills du vill ta bort den igen och då är det bara att dra ut den(hårt). :tummenupp

niklas_gripen skrev:
2644734 Du behöver inte ens limma dit den om du har ett brembohandtag.
Det är två "pluttar" på den som man trycker in i två hål på fästet bakom inre änden på bromshandtaget. Sen sitter den där den sitter tills du vill ta bort den igen och då är det bara att dra ut den(hårt). :tummenupp
Aja.. det låter ju smidigt. :tummenupp Kanske jag kan montera en såndär efterhand på min hoj också. Om jag lyckas få bort all plasticpudding jag satt dit förståss. Tag sen man hörde från dig nicko. Får ringa och tjöta lite någon gång när du är hemma över jul. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman