Bromsklossar i allmänhet - Nissin i synnerhet

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Hoj
Nippon Power baby!
Bromsarna behöver en översyn i vinter, bl.a nya klossar runt om.

Är det någon poäng att kolla på eftermarknadsklossar eller är original the way to go?

Med eftermarknadsklossar menar jag inte ett set från wish för 19:- utan något som har liknande eller bättre prestanda än original. Tipsa gärna om vettiga alternativ!

VTR Firestorm är hojen i fråga.

Upplever du några problem med originalbeläggen? Om inte, kör på dem, vill du ha en annan känsla i bromsarna, mer bett, bättre värmetålighet eller något sånt så kan det vara idé att byta.

Själv köpte jag galfer street. Nånting till min xjr. Nja dom bromsar. Men inte alls lika bra som original. Skall gå tillbaks. Som ulvhamne sa. Är du inte missnöjd med original. Finns ingen anledning att byta.

Bromsarna behöver en översyn i vinter, bl.a nya klossar runt om.

Är det någon poäng att kolla på eftermarknadsklossar eller är original the way to go?

Med eftermarknadsklossar menar jag inte ett set från wish för 19:- utan något som har liknande eller bättre prestanda än original. Tipsa gärna om vettiga alternativ!

VTR Firestorm är hojen i fråga.
-Okej, vad blev det för klossar då ? Själv har jag beställt EBC-klossar runt om till min hoj idag. Har kört med original nu 2700 mil och är väl ganska nöjd med dom. Men bakbromsen kunde vara lite bättre faktiskt, får trampa ganska hårt innan nåt händer.. Återstår att se om man märker nån skillnad på annat fabrikat. Nå, vad kör ni andra med ?

Finns originalklossarna att få tag på till rimliga pengar hade jag slagit till. Annars så finns där en uppsjö av bra tillverkare av bromsbelägg där det inte blir fel oavsett vilket du väljer så länge du inte köper race only belägg och huvudsakligen kör gata. Galfer/SBS/EBC/Brembo/Carbone Lorraine är alla bra

Bytte på viffern förra året och handlaren hade inte "Hondas" inne och det gick inte att säga när de skulle komma. Han sa att Brembo passade och skulle funka så det kör jag med nu, lite elakare bett än de som satt innan men skivorna verkar inte tagit våldsamt med stryk så jag säger det fonka.

Undvik XLmotos Snell. Var för tjocka, både till BMWn och till XTn.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman