Bromsklossar i allmänhet - Nissin i synnerhet

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Bromsarna behöver en översyn i vinter, bl.a nya klossar runt om.

Är det någon poäng att kolla på eftermarknadsklossar eller är original the way to go?

Med eftermarknadsklossar menar jag inte ett set från wish för 19:- utan något som har liknande eller bättre prestanda än original. Tipsa gärna om vettiga alternativ!

VTR Firestorm är hojen i fråga.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Upplever du några problem med originalbeläggen? Om inte, kör på dem, vill du ha en annan känsla i bromsarna, mer bett, bättre värmetålighet eller något sånt så kan det vara idé att byta.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Själv köpte jag galfer street. Nånting till min xjr. Nja dom bromsar. Men inte alls lika bra som original. Skall gå tillbaks. Som ulvhamne sa. Är du inte missnöjd med original. Finns ingen anledning att byta.
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Bromsarna behöver en översyn i vinter, bl.a nya klossar runt om.

Är det någon poäng att kolla på eftermarknadsklossar eller är original the way to go?

Med eftermarknadsklossar menar jag inte ett set från wish för 19:- utan något som har liknande eller bättre prestanda än original. Tipsa gärna om vettiga alternativ!

VTR Firestorm är hojen i fråga.
-Okej, vad blev det för klossar då ? Själv har jag beställt EBC-klossar runt om till min hoj idag. Har kört med original nu 2700 mil och är väl ganska nöjd med dom. Men bakbromsen kunde vara lite bättre faktiskt, får trampa ganska hårt innan nåt händer.. Återstår att se om man märker nån skillnad på annat fabrikat. Nå, vad kör ni andra med ?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Finns originalklossarna att få tag på till rimliga pengar hade jag slagit till. Annars så finns där en uppsjö av bra tillverkare av bromsbelägg där det inte blir fel oavsett vilket du väljer så länge du inte köper race only belägg och huvudsakligen kör gata. Galfer/SBS/EBC/Brembo/Carbone Lorraine är alla bra
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Bytte på viffern förra året och handlaren hade inte "Hondas" inne och det gick inte att säga när de skulle komma. Han sa att Brembo passade och skulle funka så det kör jag med nu, lite elakare bett än de som satt innan men skivorna verkar inte tagit våldsamt med stryk så jag säger det fonka.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Undvik XLmotos Snell. Var för tjocka, både till BMWn och till XTn.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top