Bromshjälp: Honda cbx 550

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Tjenare, Köpte för ett år sedan en Honda cbx 550, en sådan där broms skivorna sitter bakom ett skydd ( inbord vented disc) . Har precis bytt bromsklossar samt luftat bromsarna. Detta gjordes för att jag tyckte att det bromsade lite dåligt. Och det blev bättre efter bytet. Men jag är endå inte helt nöjd. Frågan är hur bra bromsarna igentligen är? Jag tycker att bromsarna på min gammla hoj var bättre ( Yamha Tzr 125cc) Hur bra broms kan jag förvänta mig mig av denna gammel Hondan?

Mvh

Fredrik

Byt även bromsvätskan när du ändå håller på!

Jag vill minnas att bromsarna var "ok" på min CBX550. Har du tidigare kört en mycket modernare 125:a kan jag tänka mig bromsarna känns rent kassa.

/H

Okej så jag kan inte räkna med bra bromsar på en såpass gammal hoj?
Trodde jag kunnde vänta mig mer av dubbla skivor än enkel skiva som de var på 125:an. Men vist det är en gammal hoj

Tack för svaret

Mvh

Steen

Em gammal hoj då har du förmodligen gammal kass bromsslang också, jag hade en Yamaha XS400Seca som jag bytta bromssland till en stålomspunnen och skillnaden blev ENORM! Så det tycker jag du kan göra(byta slangen), det kostar väl en 500-700 men det är verkligen värt det!

Em gammal hoj då har du förmodligen gammal kass bromsslang också, jag hade en Yamaha XS400Seca som jag bytta bromssland till en stålomspunnen och skillnaden blev ENORM! Så det tycker jag du kan göra(byta slangen), det kostar väl en 500-700 men det är verkligen värt det!

Okej får sattsa på det, tack för hjälpen

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...