Bromsdamm

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Hur i helvete ska jag få min framfälg ren? Det sitter tamefan hårdare än lacken. Skiten försvann från bakfälgen efter avfettning och en tvättsvamp men på framfälgen är det omöjligt att få bort. Har ni några tips?

honkiie skrev:
Hur i helvete ska jag få min framfälg ren? Det sitter tamefan hårdare än lacken. Skiten försvann från bakfälgen efter avfettning och en tvättsvamp men på framfälgen är det omöjligt att få bort. Har ni några tips?

CRC:s braekclean... eller hur fa.. det nu stavas brukar ta med det mesta. Se till att du inte får det på plastdetaljer bara :huvet

Varmt vatten och maskindiskmedel gör underverk. För jobbigt använd ungs-rengörning och dom blir som nya :yoparty

Trxer skrev:
Varmt vatten och maskindiskmedel gör underverk. För jobbigt använd ungs-rengörning och dom blir som nya :yoparty

glöm sen inte att VAXA fälgen! trist, men sparar massor av jobb sen! skiten fastnar inte lika lätt sen!

honkiie skrev:
crc 556 brukar funka för mig...... eller vita handen rengöringsmedel....dock är 556 överlägset.....prova...... :tummenupp

Av nån konstig anledning så funkar det med sån där insekt-cleaner-spray som man köper på tex. OK. Upptäckte att det funkade skitbra även mot bromsdamm av en ren slump!

Back