Bromsbelägg

  • Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Ge mig tips på bra bromsbelägg till en R1 -03! Gärna om ni vet vad de kostar och var man kan beställa dessa. :)












Jo jag vet att det finns en sökfunktion, behöver ingen påminnelse. :tungan
 
Vet inte hur det är just till R1-03 men generellt är EBC Stålcinter (stavning?) rackarns bra. Köpes med fördel av Wemi (www.wemi.nu). Du kan kontakta Johan Wedrup på 0702-18 14 62 så fixar det sig säkerligen.
 
Don Quixote skrev:
Vet inte hur det är just till R1-03 men generellt är EBC Stålcinter (stavning?) rackarns bra. Köpes med fördel av Wemi (www.wemi.nu). Du kan kontakta Johan Wedrup på 0702-18 14 62 så fixar det sig säkerligen.
OK! :tummenupp
Vet du ungefär var dessa ligger prismässigt?
 
grandmaster skrev:
kör du på samma belägg som DonQ så kommer du garanterat att orma dig över halva banan
hehe

Det har mer att göra med kwackerchassit, det ålar sig vilka belägg man än kör med :lol
 
grandmaster skrev:
kör du på samma belägg som DonQ så kommer du garanterat att orma dig över halva banan
hehe
Vad kör du själv med för belägg, jag ser att du har en R1:a.
 
Don Quixote skrev:
Vet inte hur det är just till R1-03 men generellt är EBC Stålcinter (stavning?) rackarns bra. Köpes med fördel av Wemi (www.wemi.nu). Du kan kontakta Johan Wedrup på 0702-18 14 62 så fixar det sig säkerligen.
Beställt! :tummenupp
 
Kan nog ligga viss sanning i det. Men det känns fräckt och som om det går snabbt när man får brottas med en bångstyrig hoj in i kurvorna ;)

oFFkeFF skrev:
Det har mer att göra med kwackerchassit, det ålar sig vilka belägg man än kör med :lol
 
Uf skrev:
SBS Dual Carbon - Mkt bra inte anus !!!

Tillåt mig att inte hålla med. Med reservation för att det inte var SBS utan nått annat med Dual Carbon i namnet - javisst dom biter ganska bra men försvinner i ett moln av damm på ett litet kick. Tog slut löjligt fort...
 
Stacke skrev:
Testa Performance Friction (www.peansweden.com) nästa gång! En annan dimension både vad gäller prestanda och livslängd! :tummenupp

MVH
Per
Klart bästa belägg jag kört på. Håller länge (motiverar det höga priset), biter bra och har finfin känsla. SBS Dual Carbon som är dom som jag har kört näst mest på har samma bett, men sämre känsla och livslängd.
 
CorbenDallas skrev:
men vad kostar dom? Det enda som är prissatt är dom för gatbruk.

Jag kör med Carbone Lorraine. Tycker de nyper skitfint. Har iofs inte kört mer än 100 mil med de men jag e skitnöjd! :banana

Edit: SBK 3 ska det vara oxå. Asså Carbone Lorraine SBK 3
 
CorbenDallas skrev:
men vad kostar dom? Det enda som är prissatt är dom för gatbruk.

PFC 95-belägg till GSXR 600 -97 kostar 490:- inkl/ok brutto. Vi kör specialrabatt (-20%) till alla licensförare under 2004 mot dekaler på cykeln. :)

MVH
Per
 
Vet inte om vi pratar exakt samma belägg, men min kommentar handlar om SBS DCS till en liten lätt R6´a:

Jag ifrågasätter Don Q, o Wenhof lite ang. livslängd. Jag har provat en hel del olika belägg (R6 -03) och SBS DCS-beläggen är GRYMMA på alla punkter! Har hittills hållit de 2 racen i SO-finalen, samt 80mil smisk på Brno i allt från sprint (20min) och endurance (~55min) utan att slitaget syns märkbart.

Fast ni kanske bromsar för mkt grabbar? :7peta :hihi

Skämt åsido, har dock ännu inte haft den äran att prova PFC.

Uf skrev:
SBS Dual Carbon - Mkt bra inte anus !!!
 
Quitte skrev:
Vet inte om vi pratar exakt samma belägg, men min kommentar handlar om SBS DCS till en liten lätt R6´a:

Jag ifrågasätter Don Q, o Wenhof lite ang. livslängd. Jag har provat en hel del olika belägg (R6 -03) och SBS DCS-beläggen är GRYMMA på alla punkter! Har hittills hållit de 2 racen i SO-finalen, samt 80mil smisk på Brno i allt från sprint (20min) och endurance (~55min) utan att slitaget syns märkbart.

Fast ni kanske bromsar för mkt grabbar? :7peta :hihi

Skämt åsido, har dock ännu inte haft den äran att prova PFC.
SBS har inte dålig livslängd, tvärtom är den riktigt bra. Däremot så är jag nu uppe i 12 timmars effektiv körning med mina nuvarande PFC belägg och där är fortfarande många timmar kvar, och den livslängden är imponerande.

Sen är det ju naturligt att jag måste bromsa mer eftersom jag tar det lugnt och försiktigt i kurvorna för att inte slita på däcken (eller nåt), men allra mest bromsar nog Don Q. Det kan inte finnas några belägg som håller för dom vansinnesimbromsningarna, men har man en slö cykel får man se till att bromsa sist :tummenupp
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top