Bromsbelägg

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Har säker vart uppe flera gånger tidigare och har sökt men inget vettigt funnit :)

Vad kör ni med och vart köper ni era bromsbelägg?

Har kört och kör med Brembos RC belägg och är helnöjd med dessa på allt utom pris och livslängd... Förslag på belägg och plats att köpa ifrån?
 
Galfer 1375, grevens, snabbt och enkelt och finns på banan när det är race. :) Jag får ut bra med dagar på dom, tror jag bytte en gång förra året.
 
Håller med. Galfers vita är jag väldigt nöjd med. Kan du tänka dig att byta belägg beroende på omständigheter och är villig att betala dubbelt så mycket så finns Galfers Racebelägg.
 
Hittar inga galfer till Daytona på grevens sida men kontaktar dom under veckan för att se vad som finns. Zcoo finns till min 675 men var faktiskt dyrare än brembos. Antar att priset var för en skiva. Men håller dom bättre så kan det vara ett alternativ helt klart.
 
Själv kör jag med Lucas sintrade och är nöjd, liksom min mycket erfarne och kunnige kompis Bengt. Bra feedback och förutsägbarhet i inbromsningarna.
Livslängden är lång för mig fastän jag nästan uteslutande kör bana, fast jag kör nog inte lika hårt som en del andra i tråden.
 
Vet inte mycket om Brembo annat än att junior är sjukt nöjd med originalmonterade Brembo på vår MV AGUSTA, där har vi inte provat Zcoo ännu, men de lär åka på nu på Assen. Ebay finns ju alltid, där köpte jag senast och www.carpimoto.it är bra. De har även Brembo.



QUOTE=racermasen;6019131]Hittar inga galfer till Daytona på grevens sida men kontaktar dom under veckan för att se vad som finns. Zcoo finns till min 675 men var faktiskt dyrare än brembos. Antar att priset var för en skiva. Men håller dom bättre så kan det vara ett alternativ helt klart.[/QUOTE]
 
Jag har testat Lucas sintrade, bra bett men urusel livslängd (250 mil)

Själv kör jag med Lucas sintrade och är nöjd, liksom min mycket erfarne och kunnige kompis Bengt. Bra feedback och förutsägbarhet i inbromsningarna.
Livslängden är lång för mig fastän jag nästan uteslutande kör bana, fast jag kör nog inte lika hårt som en del andra i tråden.
 
Okej... med Brembo RC var det väldigt viktigt med inkörning enligt instruktion... trodde det var så med Galfer 1375 också? Man hör och läser lite olika, somliga säger att det inte spelar roll och bara är att bomba direkt medan andra bestämt hävdar att man måste bygga värme successivt för att "smeta av" bromsbeläggning på skivan och förhindra "glazing"?
 
Okej... med Brembo RC var det väldigt viktigt med inkörning enligt instruktion... trodde det var så med Galfer 1375 också? Man hör och läser lite olika, somliga säger att det inte spelar roll och bara är att bomba direkt medan andra bestämt hävdar att man måste bygga värme successivt för att "smeta av" bromsbeläggning på skivan och förhindra "glazing"?

Att med nya bromspads och risiga skivor rulla ut på Anderstorp och bomba ner för rakan och första gången du pressar handtaget är fantombromsning från 270km/h. Kanske inte riktigt lämpligt och detta är vad tillverkarna friskriver sig ifrån när de rekommenderar inkörning....

Men drar du ut och kör 2 uppvärmningsvarv och bromsar normalt så får du inga glasningsproblem. Viktigare än inkörning är att man håller sina skivor rengjorda och flytande.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top