Bromsbelägg

Det beror väl lite på vad du tänkt ha dom till. Köra racing eller köra gata. Inspirerad eller relativt sansad körning.
Biltemas sintrade bromsbelägg ska enligt många vara ganska hyfsade och dom är billiga.
Annars är det väl bara att stega in hos närmaste återförsäljare och säga att du ska ha bromsbelägg till din hoj. Väljer man standardvarianter så är dom inte så hemskt dyra heller för det mesta. Det är då oftast inte frågan om sintrade belägg.

Rent generellt som jag förstått det så kräver sintrade belägg lite värme för att dom ska bita riktigt bra medan vanliga inte blir sämre när dom är kalla i samma utsträckning. Å andra sidan så biter sintrade bättre när dom är varma och tål mer innan dom mattas.

Rent generellt så klarar man sig ganska bra med standardbelägg om man kör gata. Man ska köra ganska hårt innan man får problem med att dom inte räcker till och kör man så hårt på gata så är det väl mest en tidsfråga innan man blir av med körkortet för en ganska lång tid framöver. Eller kanske hamnar i en skogsdunge man inte tänkt besöka.

Tyvärr suger biltemas bromsbelägg getpung - Låter som stenkross o repar skivor,
Goldfren S3 racingbelägg sliter skivor o greppar taskigt men repar inte skivorna fult.
orignal är inte fel,Mina erfarenheter bara,

För overall gatbruk är original da shit. Dyra men fungerar till allt utom raceåka...

Är man snål och skall bege sig in i piratdjungeln så är Biltema da shit även om de är sämre än original så är de lika bra som det mesta andra i budgetsegmentet.

Är du rik så kör Carbone Lorraine....

Har man inte gratis bromskivor,kör lite hårdare än snittet skall man undvika biltema.

Dom tuggar ganska hårt på skivorna.

Det lönar sig dock om man har bra pris på skivor.

Nä alltså jag är lite Biltema fanatiker - jag tror på deras grejer.

Jag kör en ganska tung hoj,fett utrustad med radio,packboxar och grejer - bromsbelägg är inte riktigt bra.

Olja däremot funkar - och så vidare , vissa grejer funkar.

Men Biltemas spioner på sidan kanske läser detta och fixar bra bromsbelägg nu - vi får se - men i dagsläget var det som jag sa.

Dom suger , det man vinner på priset förlorar man på ökat skivslitage.

Tyvärr suger biltemas bromsbelägg getpung - Låter som stenkross o repar skivor,
Goldfren S3 racingbelägg sliter skivor o greppar taskigt men repar inte skivorna fult.
orignal är inte fel,Mina erfarenheter bara,

Jaså? Har haft de på ett flertal av mina hojar och det har fungerat skit bra!!! Har aldrig haft något ljud som låter som en stenkross......

Mohaha - nä tro mig deras belägg sliter mer på skivor än andra.

OM man använder bromsarna - vilket man gör om man gasar.

Kanske tråden ger en ledtråd till vilka bromsbelägg som duger för gatåka - finns ju andra piratmärken - i dagsläget är biltemas belägg inte bra då dom äter skivor.

Kan bara instämma, mina skivor blev visserligen "raka" av biltemas klossar, men fan va repiga de är nu.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back