Bromsbelägg tips

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag kör bara bana och kör med brembo sc belägg som jag är supernöjd med, förutom att de slits otroligt fort.. Körde 3 st heldagar på anderstorp och beläggen var helt slut efteråt. Visst anderstorp kanske inte är den roligaste bana för ett par bromsbelägg men jag blev förvånad att de tog slut. Så nu funderar jag på om jag ska våga prova några andra belägg eller fortsätta köra på sc som var riktigt bra.

Min prio är 1 bra bett, 2 skonsam mot skivorna och 3 lång livslängd. Jag har hört mycket gott om carbon lorraine men kunde inte hitta några till min hoj, gsxr 1000 2007

Alla tips är välkomna :)

Dessa har ja fått tips om har bra bett och bra livslängd. kostar en slant men ska vara bra belägg för banåka.

Ebc Extreme Pro

länk till svensk ÅK för dessa:

GP Partner

Köpt dessa till min K5 för att testa och se hur dom är... Passade på och pung ut för Motul 660 bromsvätska med så har man de bästa som går att uppbringa i bromsväg. :hihi

Tack för tipsen! Någon som vet skillnaden mellan sintrade belägg och keramiska belägg? Keramiska kräver väl lite högre arbetstempratur. Men något annat som skiljer? Kan man använda dem till original skivorna?

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back