Bromsbelägg till KTM SMR.s radialok?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Är det nån som vet om det finns belägg från andra hojar som passar? Har förstått att original ska vara rätt dyrt.
 
Husaberg och Aprilia, såå dyra är de inte, värre till 6-kolvsoket men icke orginalbelägg som finns är bla EBC och Beringer, det finns trådar om det i andra delen av motardforumet.
 
Husaberg och Aprilia, såå dyra är de inte, värre till 6-kolvsoket men icke orginalbelägg som finns är bla EBC och Beringer, det finns trådar om det i andra delen av motardforumet.

okej tack! Måste missat de trådarna, trodde bara det fanns avhandlat om beringers 4kolvsok.
 
Kollat upp vad original kostar
58613030200/300 kostar 453 på Lelles. Lite dyrt anser jag. 250 är rimligare. Ska fråga efter EBC eller annat piratbelägg när jag ringer.
 
Kollat upp vad original kostar
58613030200/300 kostar 453 på Lelles. Lite dyrt anser jag. 250 är rimligare. Ska fråga efter EBC eller annat piratbelägg när jag ringer.
Brukar sällan löna sig att köpa pritabelägg om du jämför med KTM/Husasbeg priser. Tänker främst på livslängden.

Jo jag har en ny uppsättning för 400kr om någon är intresserad.
 
Brukar sällan löna sig att köpa pritabelägg om du jämför med KTM/Husasbeg priser. Tänker främst på livslängden.

Jo jag har en ny uppsättning för 400kr om någon är intresserad.

Å de säger du nu... köpte ett par igår... aja 50lapp hit lr dit drabbar ju en ... fattig...

Vad skiljer dessa åt? 58613030200 resp. 300 ?
 
Belägg till mina Motomaster 4kolvsok kostade ca 500 kr så 450 är väl inte så dyrt?
 
Å de säger du nu... köpte ett par igår... aja 50lapp hit lr dit drabbar ju en ... fattig...

Vad skiljer dessa åt? 58613030200 resp. 300 ?
Tror att de som slutar på 300 är racebelägg och de som slutar på 200 ska var de till gata. Jag märker dock ingen skillnad på dom.

När bromsarna kom 05 så fanns det bara några som slutade på 000 och de tog slut på nolltid. Nu är det bättre.
 
Dyrt och dyrt :) Jämför med belägg till sporthojen där man får riktigt bra belägg för 250kr, då vore det skönt med någon modell med samma mått på beläggen man kan ta från.
Skickar PM Stoffy.
 
Jag köpte ett par idag. var inne på lelles och sa att jag ville ha bromsbelägg fram till en 560 -07 med magura bromsen (4-kolvs). det dom hade var orginal, sintrade för 784,69 kr! artnr:59413030000
Bra eller anus?? Tyckte det var jävligt dyrt!!

Vart kan man få tag på billigare/bättre?

puss puss
 
Jag köpte ett par idag. var inne på lelles och sa att jag ville ha bromsbelägg fram till en 560 -07 med magura bromsen (4-kolvs). det dom hade var orginal, sintrade för 784,69 kr! artnr:59413030000
Bra eller anus?? Tyckte det var jävligt dyrt!!

Vart kan man få tag på billigare/bättre?

puss puss

Anus!

Du ska ringa till Folke Engström (Jockes pappa), det är han som har Nisses MC, 018-14 34 34, www.nissesmc-shop.se. Vet inte exakt men jag tror du kan få dom av honom för ca 500kr.

De har mycket annat coolt där oxå. Köpte bla en kortgasrulle som var grym!
Gasslaget är alldeles för långt på KTM/Husaberg men det märker du först när du provat rullen.

Hälsa ;)
 
Tack så mycket stoffy! det är precis sådana här små handlare jag ville ha tips om! Men är orginal eller carbon bäst tro?
Ses i örebro!
 
Tack så mycket stoffy! det är precis sådana här små handlare jag ville ha tips om! Men är orginal eller carbon bäst tro?
Ses i örebro!

Jag körde med carbon först och blev jäkligt besviken. De var tvugna att bli tokvarma innan det tog nåt och inte ens då var det bra. Bytte två av beläggen till sintrade och behöll två carbon -> Klockrent. Teorin jag stödde mig på är att de sintrade värmer upp skivan och bromsar bra medans den är kall. När den blir varm tar carbonbeläggen tokbra. Kall och varm överlappar såklart varann väldigt mycket. Blev så nöjd att jag inte ens testat att köra bara med sintrade, kanske man borde göra...
 
Jag körde med carbon först och blev jäkligt besviken. De var tvugna att bli tokvarma innan det tog nåt och inte ens då var det bra. Bytte två av beläggen till sintrade och behöll två carbon -> Klockrent. Teorin jag stödde mig på är att de sintrade värmer upp skivan och bromsar bra medans den är kall. När den blir varm tar carbonbeläggen tokbra. Kall och varm överlappar såklart varann väldigt mycket. Blev så nöjd att jag inte ens testat att köra bara med sintrade, kanske man borde göra...

Lyssna på Jocke!
Tror att samtliga som kör med Magusa i SM väljer att köra med en av varje. De som Folke säljer är Magura orignal. Tror inte att det finns några kopior ännu, inte för att jag skulle köpa dom ändå..
 
Glömde visst säga att mitt recept är plagierat från NSL racing's bromsavdelning. De kan inte bara fjädring utan även bromsar :tummenupp
 
Glömde visst säga att mitt recept är plagierat från NSL racing's bromsavdelning. De kan inte bara fjädring utan även bromsar :tummenupp
Det är faktiskt utprovat och testat i VM av Martin Lindh Racing.
Magura säger att det inte går men alla tycker att det blir kanon.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top