Bromsbelägg och bromsvätska.

• Thread starter Thread starter d1
  • Start date Start date

d1

liten, men långsam.
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
gsxr 1000 -07
Har tagit min "oskuld" på bana denna sommar, och satan så ball det är.
Men nu till problemet. Vilka klossar pallar bana, som inte "mattas" så fort? och vilken bromsvätska är att rekomendera? Har redan stålomspunna slangar.
Och gärna nån länk till en bra butik svensk som tysk :tummenupp

d1 skrev:
2335919 Har tagit min "oskuld" på bana denna sommar, och satan så ball det är.
Men nu till problemet. Vilka klossar pallar bana, som inte "mattas" så fort? och vilken bromsvätska är att rekomendera? Har redan stålomspunna slangar.
Och gärna nån länk till en bra butik svensk som tysk :tummenupp

Jag har köpt EBC HH på bikestop här i stan och dom har väl funkat hyfsat nu sist köpte jag HH Gold och dom var ett klart bättre bett i, höll på att stå på näsan första inbromsningen på rakan med dom bekläggen igår! Livslängden vet jag dock inte så mycket om!

Jag skulle oxå bli glad för lite tips på bra bromsbelägg... Har kört slut på tre uppsättningar belägg i år....

ozto skrev:
2335942 Jag skulle oxå bli glad för lite tips på bra bromsbelägg... Har kört slut på tre uppsättningar belägg i år....
Sluta bromsa om mig så håller de nog längre.:7peta :hihi Jag har fått tips om att SBS Dual Carbon ska vara bra och hålla länge.

Neutral skrev:
2336025 Sluta bromsa om mig så håller de nog längre.:7peta :hihi Jag har fått tips om att SBS Dual Carbon ska vara bra och hålla länge.

du åker ju precis samma spår i kurvorna som jag vill ha så där blir så svårt att köra om.... Du fick väl upp farten bra i tisdags! Vad åkte du på för tider?

Ok det låter som shyssta belägg, och vad det gäller livslängden så antar jag att det är samma som med däck, ju bättre grepp det är ju kortare livslängd. Får åka ner till claes och höra med han. Tack för tippset ozto:tummenupp

ozto skrev:
2335942 Jag har köpt EBC HH på bikestop här i stan och dom har väl funkat hyfsat nu sist köpte jag HH Gold och dom var ett klart bättre bett i, höll på att stå på näsan första inbromsningen på rakan med dom bekläggen igår! Livslängden vet jag dock inte så mycket om!

Jag skulle oxå bli glad för lite tips på bra bromsbelägg... Har kört slut på tre uppsättningar belägg i år....

Har Carbon Lorraines mediumbelägg nu och de verkar super (har bara kört en bandag med dem + lite inspirerad roslagsracing).
Men! De kräver lite värme.
Så är du en tourer/gatåkare som bara bromsar för rödljus och uppdykande faror så bör du ha ett mer standardbetonat belägg som biter bra direkt.

Det man vinner på karusellerna (värmetålighet) förlorar man på gungorna (kräver uppvärming för max funktion).

Dr.Bike skrev:
2336059 Har Carbon Lorraines mediumbelägg nu och de verkar super (har bara kört en bandag med dem + lite inspirerad roslagsracing).
Men! De kräver lite värme.
Så är du en tourer/gatåkare som bara bromsar för rödljus och uppdykande faror så bör du ha ett mer standardbetonat belägg som biter bra direkt.

Det man vinner på karusellerna (värmetålighet) förlorar man på gungorna (kräver uppvärming för max funktion).

Hur man än vänder och vrider på det så kommer det en naktdel nånstanns.
Men man försöker hinna med alla bandagar som går på hemmaplan. Och är man inte där och kör så blir det "favoritvägarna" där finns det inga rödljus :tungan Så hellre bra bätt på banan när man laddar på lite. Där det finns rödljus kan jag hålla igen.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back