mkii
Sporthojsnörd
Hoj: Suzuki GSX-R 750 K8
vad har gjorts?
*bromsslangar (HEL) stålspunna.
*bromsbelägg (har ej kvittot i hand, men "högre friktions saker" biter jävligt hårt emot vad som va innan)
*Broms vätska (moutal 660 dot 4, någon "racing" sak)
hur som, allt funkar jätte bra förutom när jag tvärnitar i alla farter under 100km/h. händer ibland här i polen, det som uppstår är som att de hugger i frambromsen efter jag har bromsat rätt hårt, själva första bromsningen hårt går rätt så bra, men efteråt så pulserar det i bromsen om jag skall bromsa mera, känns som att beläggen inte sitter fast utan pulserar i bromsverkan oavsätt om jag bromsar mjukt eller måste bromsa hårt igen (problemet upphör efter några pulseringar eller om ja ger fan i o bromsa på ett tag)
kan vara hårt i 100 eller hårt i 30, framförallt när jag klämmer snabbt, det verkar vara mildare när jag kramar om bromsen långsamt.
Som sagt, inga som helst problem så länge jag bromsar "vanligt" eller medel hårt, endast vid lite mer panik-artad bromsning.
Kan det vara såhär på nya belägg o skit (rullat ca 15-20 mil sedan bytet)
eller har verkstaden klantat sig någonstans?
normalt sätt motorbromsar jag rätt mycket, jag skulle gissa på att mina bromsar är relativt kalla hela tiden när jag kör i trafik, Kanske kan de vara så att högfriktions belägg skall vara så här när dom är kalla? (jag valde en variant "mildare" än riktiga race belägg, enl butik de mest race liknande beläggen de kunde tänka sig funka på min hoj i trafik utan att de blev riktiga race saker).
Kära sporthojs medlemmar
Hjälp
mvh Jesper
vad har gjorts?
*bromsslangar (HEL) stålspunna.
*bromsbelägg (har ej kvittot i hand, men "högre friktions saker" biter jävligt hårt emot vad som va innan)
*Broms vätska (moutal 660 dot 4, någon "racing" sak)
hur som, allt funkar jätte bra förutom när jag tvärnitar i alla farter under 100km/h. händer ibland här i polen, det som uppstår är som att de hugger i frambromsen efter jag har bromsat rätt hårt, själva första bromsningen hårt går rätt så bra, men efteråt så pulserar det i bromsen om jag skall bromsa mera, känns som att beläggen inte sitter fast utan pulserar i bromsverkan oavsätt om jag bromsar mjukt eller måste bromsa hårt igen (problemet upphör efter några pulseringar eller om ja ger fan i o bromsa på ett tag)
kan vara hårt i 100 eller hårt i 30, framförallt när jag klämmer snabbt, det verkar vara mildare när jag kramar om bromsen långsamt.
Som sagt, inga som helst problem så länge jag bromsar "vanligt" eller medel hårt, endast vid lite mer panik-artad bromsning.
Kan det vara såhär på nya belägg o skit (rullat ca 15-20 mil sedan bytet)
eller har verkstaden klantat sig någonstans?
normalt sätt motorbromsar jag rätt mycket, jag skulle gissa på att mina bromsar är relativt kalla hela tiden när jag kör i trafik, Kanske kan de vara så att högfriktions belägg skall vara så här när dom är kalla? (jag valde en variant "mildare" än riktiga race belägg, enl butik de mest race liknande beläggen de kunde tänka sig funka på min hoj i trafik utan att de blev riktiga race saker).
Kära sporthojs medlemmar
Hjälp

mvh Jesper