Bromsbelägg indränkt i bromsvätska

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Är det någon som med framgång lyckats rädda ett bromsbelägg som är helt nerdränkt med bromsvätska så får ni gärna skriva hur

Last edited:
Den mekaniker jag frågat sa att man kunde prova med bromsrengörning som man sprejar på, men det kan bli sämre bromsverkan och det var inte jag så villig att prova så det blir nya. Ganska billigt med tanke på vad som händer om det inte stoppar. Har man en hoj som kommer fort upp i hastighet måste den även kunna komma ner fort om det behövs ......

efter att ha testat så kan jag säga att bromsrengöring hjälper föga...

Prova med ättika el ättiksprit.. funkar kanoon bra!!:tummenupp den suger ut oljan i beläggen.. bromsa bara inte för hårt me frambromsen första gångerna för då kan du slå nosen i backen:D

Jag rengjorde mina med aceton.. och jag märkte inte av någon försämrad bromsverkan före och efter

Jag rengjorde mina med aceton.. och jag märkte inte av någon försämrad bromsverkan före och efter

Aceton innehåller olja ( oftast ), finns väl oljefri på apoteket också iofs har jag för mig. Men den vanliga som :tuttar har till att ta bort nagellack med innehåller olja.

Aceton innehåller olja ( oftast ), finns väl oljefri på apoteket också iofs har jag för mig. Men den vanliga som :tuttar har till att ta bort nagellack med innehåller olja.

Men då heter det väl "nagellacksbortagning" ändå? ;)

Ren Aceteton finns ju i 1 liters flaskor typ på färghandeln o.sv.

Jag har hört nån sägen om att slänga in dom i ugnen? Eller bränna rent dom med gassvetsen???

när jag montenbajkade.(mountainbike-ade) så hörde jag att man kunde lägga dom på en het spis, o typ elda bort skiten. ifall det funkar vet jag inte. men värt som en sista försök ifall inget annat funkar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT