Bromsbelägg aprilia

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Tjosan! ska beställa nya bromsbelägg, men vad brukar dom kosta ungeför? någon som vet? vill bara veta på ett ungefär! tacksam för svar :)

Lindahl skrev:
Tjosan! ska beställa nya bromsbelägg, men vad brukar dom kosta ungeför? någon som vet? vill bara veta på ett ungefär! tacksam för svar :)

Allt mellan 2 till 500 beroende på vad du ska ha för märke.

Köp originalbelägg! De må vara lite dyrare men de är helt klart att rekommendera.
SBS-belägg ska du passa dig för. Många handlare som säljer sådana skitbelägg. Har bytt till SBS på flera av mina tidigare hojar. Testat både keramiska och sintrade, och det har alltid varit jätteskillnad (till det sämre) mot originalbelägg.

Förutom original är Ferodo-belägg bra också. Exempelvis körde majoriteten av startfältet i 125STD med sådana förra året. De var billigare än originalbelägg och bromsverkan var ungefär likvärdig. Nackdelen var dock att man var tvungen att byta belägg dubbelt så ofta för att de slets slut så snabbt.

Inte så kul om man kör gata kanske...

Lånar lite tråd :)

Jag åker med ett par belägg från geiwiz nu. Dom börjar ta slut nu efter 250mil landsväg. och jag bromsar inte spec mycket/hårt.. jobbigt. Nån som vet vart man kan köpa lite bättre belägg till Mito?

Edholm skrev:
Lånar lite tråd :)

Jag åker med ett par belägg från geiwiz nu. Dom börjar ta slut nu efter 250mil landsväg. och jag bromsar inte spec mycket/hårt.. jobbigt. Nån som vet vart man kan köpa lite bättre belägg till Mito?
Säger det än en gång...köp originalbelägg (Cagiva original för din del alltså).
Brukar nästan alltid vara det bästa valet.

hmm ok...ska ringa till biscaya och prata med dom, se om man kan pruta lite :D fan ingen lust å lägga ut 500 spänn på dom iaf...har köpt nya däck som ska betalas också, och ett skinnställ å hjälm :rofl :död :näsblod

Jag köpte nya belägg till Miton i förrgår, 266kr fram och 200kr bak...
Det beror nog mycket på vilket märke de har osv.
Men jag tyckte jag kom relativt billigt undan ändå med tanke på att det är till Brembo bromsar.

kaZmur skrev:
Jag köpte nya belägg till Miton i förrgår, 266kr fram och 200kr bak...
Det beror nog mycket på vilket märke de har osv.
Men jag tyckte jag kom relativt billigt undan ändå med tanke på att det är till Brembo bromsar.

Vart ifrån köpte du och vilket märke?:)

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back