Bromsbänk i Göteborg?

Ja, på en dragbike är ju inte bränsleekonomi nr 1 prioritet precis :tungan

Lite så, power jets installerar man mest för att kunna finbestycka fullgas. Det används även på gathojar. Men det är lite som du skriver, de som köper power jets är nog inte Herr och Fru Ekonom.

Nu bör jag nog sluta med OT i den här tråden.
RG-Engineering är nog det bästa tipset hittills i Gbg-trakten.
TS kan googla på på Rikard Gustafsson (RG).
Finns lite repor på YT
 
Last edited:
Tittade förbi Mc Team 1 i Borås i fredags, möttes upp av en hyfsat artig man, jag hade ju som sagt mailat dom så han visade mig bänkrummet, vi prata hojar en stund, kollade på en CBR1000RR 04a, 07a 08a mumms vad finna dom är, skulle velat ta hem dom :D

Bänkningen skulle han ha 995kr tror jag han sa, då kör dom tills dom fått bäst resultat, Lamba mätning ingår.
 
Tittade förbi Mc Team 1 i Borås i fredags, möttes upp av en hyfsat artig man, jag hade ju som sagt mailat dom så han visade mig bänkrummet, vi prata hojar en stund, kollade på en CBR1000RR 04a, 07a 08a mumms vad finna dom är, skulle velat ta hem dom :D

Bänkningen skulle han ha 995kr tror jag han sa, då kör dom tills dom fått bäst resultat, Lamba mätning ingår.
De va sjukt billigt!
 
Låter intressant. Tänker du testa dem? Ser fram emot en rapport i så fall!

Funderar på det men få se när i såna fall, ska prata med han igen & se vad för pris han skulle ha för bänkning med org + halvsystemet så man får en jämförelse & även vad det kostar med mappningen på org databoxen, vore intressant vad den lämnar för effekt med dom olika systemerna + med om mappningen hur mycket den kan göra.

Sen blir det ju bara ett riktvärde vet jag, för alla bänkar visar olika i princip.

De va sjukt billigt!

Ingen aning om det va billigt/dyrt inte kollat med andra firmor så svårt att avgöra.
 
Funderar på det men få se när i såna fall, ska prata med han igen & se vad för pris han skulle ha för bänkning med org + halvsystemet så man får en jämförelse & även vad det kostar med mappningen på org databoxen, vore intressant vad den lämnar för effekt med dom olika systemerna + med om mappningen hur mycket den kan göra.

Sen blir det ju bara ett riktvärde vet jag, för alla bänkar visar olika i princip.
Henke på Mc-Team1 lånade för en tid sedan min K-6 racer, som är bänkad o justerad av RG, för att jämföra effektsiffrorna, endast mycket små skillnader mellan dessa. Men siffrorna är ju ganska ointressanta, det viktiga är att det blir bättre än innan.:tummenupp


Ingen aning om det va billigt/dyrt inte kollat med andra firmor så svårt att avgöra.

Låter väldigt billigt
 
Förklara för mig varför detta är obra. Jag har googlat en halvtimme nu och är väldigt nyfiken.
Öppnar du flatslidesen direkt full rulle ger du motorn en alldeles för tunn blandning och detta hänger med hela repan. Detta kan motverkas något om man låser acc pumpen med en stripe så att den kommer med en gång...men då offrar man ju annat då flattisarna är gjorda för att acc pumpen skall gå på fjäderbelastning. På vanliga vakuumgasare har man ett spjäll och vakuum som drar upp trotteln vilket gör att det inte spelar någon roll om du gasar fullt då trotteln inte följer högerhanden....så att säga...
 
Men det har jag. Skulle säga att normalt pris i en Dynojet-bänk med injustering av en Powercommander brukar ligga på ca 3000kr.

Nu har jag mailat han detta, de vad det blir för slutpris.

hej igen.

Va inne oss er o prata lite.

Tänkte på en sak vad har du för pris om jag vill göra detta ?

Den ska bänkas med org & halvsystemet så man får en jämförelse.

Sen om man skulle mapa om org databoxen även om det går höja varvtalet med ca 500-1000varv.

Sen efter mapningen skulle jag velat ha ett riktvärde på båda avgassystemen.

Mvh. David m
 
Tar o väcker den här tråden. nu är det 2017, 4 år sedan tråden startades. Vad är det för bromsbänkar som gäller för hoj i Göteborgstrakterna idag?

Vill ev få en map på hojen oxå men först o främst en pull för o se vad hojen levererar :)

Tacksam för svar :tummenupp
 
Nu är det 2019 och 6 år sedan tråden startades. :D
Vad är det för bromsbänkar som gäller runt omkring Göteborg i dagsläget?

Tar o väcker den här tråden. nu är det 2017, 4 år sedan tråden startades. Vad är det för bromsbänkar som gäller för hoj i Göteborgstrakterna idag?

Vill ev få en map på hojen oxå men först o främst en pull för o se vad hojen levererar :)

Tacksam för svar :tummenupp
Blev det bänkat någonstans?
 
Nu är det 2019 och 6 år sedan tråden startades. :D
Vad är det för bromsbänkar som gäller runt omkring Göteborg i dagsläget?

Blev det bänkat någonstans?

Närmast "Osten i Härryda" ligger strax efter samhället Landvetter, norr E40 mot Borås.
https://www.facebook.com/pages/category/Professional-Service/Tekmo-service-1598184087176198/

Thomas Eklund, 0708 26 14 32

Det finns en busshållplats, Härryda skola ca 600m från hans verkstad så det är lätt både komma till Gbg efter lämnat hojen fulltankad,
som jag ser det lämpligen med 98 Oktan.
Och på samma sätt, lätt komma ut och hämta hojen efter någon/några dagar.
Och nära busshållplatsen finns ett fik om det blir väntan på bussen.....

Och så finns ju RGs bromsbänk söderut i Falkenberg (?)
 
Last edited:
Back
Top