Var på anderstorp idag körde med humlan.
20 grader varmt. upplevde att efter ca 10 varv börjar frambromsarna mattas. inte alls samma bett som dom första varven. går jag in i depån en stund så blir dom bättre igen eller kör 2 lite lugnare varv.
hojjen är:
gsxr 1000- 05
De som sitter på är:
stålomspunna slangar
galfer belägg
orginal skivor
motul rbf 600 olja (bytt i vintras)
skivorna är oxå ganska blåaktiga i färgen, men de blir dom antar ja.
vad skall jag göra för bot på detta?
har inte upplevt detta innan vad ja kommer ihåg.? beläggen är ca 40% kvar av.
hjulet snurrar inte helt fritt. bromsarna ligger an lite lite. men jag får dom inte å sluta göra de. har dock inte provat renögra kolvarna till oket om de blivit kant där. får prova de. luftat har jag gjort som en galning men kanske skall lufta mer?
hade en k2a förra året med samma problem. men då var ena fästet till bromsoket 55 tiondelar snett efter att förra ägarna kört med skivrbomslås i. k5an har ju radial ok så borde inte hända på denna?
TJänar man mycket på wave skivor? något speciellt märke?
tjänar man mycket på annan bromspump? något speciellt märke?
20 grader varmt. upplevde att efter ca 10 varv börjar frambromsarna mattas. inte alls samma bett som dom första varven. går jag in i depån en stund så blir dom bättre igen eller kör 2 lite lugnare varv.
hojjen är:
gsxr 1000- 05
De som sitter på är:
stålomspunna slangar
galfer belägg
orginal skivor
motul rbf 600 olja (bytt i vintras)
skivorna är oxå ganska blåaktiga i färgen, men de blir dom antar ja.
vad skall jag göra för bot på detta?
har inte upplevt detta innan vad ja kommer ihåg.? beläggen är ca 40% kvar av.
hjulet snurrar inte helt fritt. bromsarna ligger an lite lite. men jag får dom inte å sluta göra de. har dock inte provat renögra kolvarna till oket om de blivit kant där. får prova de. luftat har jag gjort som en galning men kanske skall lufta mer?
hade en k2a förra året med samma problem. men då var ena fästet till bromsoket 55 tiondelar snett efter att förra ägarna kört med skivrbomslås i. k5an har ju radial ok så borde inte hända på denna?
TJänar man mycket på wave skivor? något speciellt märke?
tjänar man mycket på annan bromspump? något speciellt märke?