Bromsar Dominator

Zalasta

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
-99, Honda XL1000 Varadero
Hej,
Har nu hittat en Dominator som jag är sugen på att köpa. Några grejjer behöver dock fixas denna säsong på den, bl.a. behövs nya bromsbelägg både fram och bak.
Jag vill gärna veta vad de kostar innan jag lägger mitt bud, och surfade därför in på www.touring.se för att kika priser.
Problemet är att jag inte vet VILKA bromsbelägg det är på Dominatorn... <DOH!> :huvet
Någon som vet modell-beteckningen? Eller nå'n som kan springa ut i garaget och kolla?
-Det är en -97'a (om det spelar nå'n roll).

Tack på förhand!
/Z

Dom är för tunna. Brukar finnas små spår som visar maxslitaget, när det är slitet lika mycket som spårens djup (när spåren är borta alltså) är det dags att byta. Annars kan minimitjocklek anges i millimeter ibland i verkstadshandböcker och liknande. Jag vill gärna ha minst ett par millimeter på mina. Eller tre kanske.

justera bromsar

Ska iväg och besiktiga min Dominator på fredag, köpte den i vintras.. Skulle dock behöva ta en liten titt på bakbromsen. Var justerar man den? Tycker den tar lite långt ner som det är nu...

Anyone? :)

atex Radeo skrev:
2166595 Ska iväg och besiktiga min Dominator på fredag, köpte den i vintras.. Skulle dock behöva ta en liten titt på bakbromsen. Var justerar man den? Tycker den tar lite långt ner som det är nu...

Anyone? :)

Brukar sitta ett stag vid bromspedalen som går att justera på många hojar.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti