Broms slang

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Bygger om hojjen och bromslangen för frambromsen är för kort. Letat lite och hittat ett billigt alternativ. Det är en stålombunden bromslang för fiddy crossar. Ska åka imorn och kolla längden, är den rätt så ser allt annat typ likadant ut. Men är lite osäker ändå. Har ingen aning ifall diametern inne i slangen där bromsvätskan finns har nån betydelse? visst kommer det fungera och så, men vill ändå ha en kunnigs råd. För frambromsen är trotts allt viktig som tusan. eller är det samma standard på de flesta stålombundnaslangar? för läcka eller paja eller liknande kommer den inte göra. men det är själva diametern inne i slangen som jag undrar lite över, har ingen aning om sådant.

Åk till Hydroscand så ordnar de en slang med lagom längd till en inte alltför farlig peng. Så gjorde jag när jag byggde SF, både koppling och broms för min del.

Går att få i blank och mörk. Då får du dessutom de anslutningar du vill ha med böjar å så! :tummenupp

www.hydroscand.se

vad fick du betala om man får fråga?

Inget kvitto eller minne av det. :gnissla

Jag fick dessutom ta två långa, från bakbroms och koppling. Frambroms medföljde i kitet med krona, styre och raisers från tyskland.

Så mitt råd är att antigen lyfta luren eller ta en tur förbi.

Jag bytte till två slangar från pump till ok'en på R6'an på ett liknande företag som Hydroscand.
Är bara att vara med och bestämma längd och vinklar.:tummenupp
Slang, banjos, brickor o montering.
Gick på 500:-

Dal-Mausen

Var förbi hydroscand idag och det ordnade sig :) betalade 210kr för en slan som är 45cm från nippel till nippel. ganska nöjd :)

Var förbi hydroscand idag och det ordnade sig :) betalade 210kr för en slan som är 45cm från nippel till nippel. ganska nöjd :)

Se där ja :tummenupp

Det lönar sig att gynna lokala handlare:pannkyss

Dal-Mausen

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...