Broms problem...

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Var ute och körde igår och tyckte att frambromsen blev läskigare och läskigare. Den tog MYCKET mer än vad den ska, kände på skivan och den var varm så bromsbeläggen låg ju och tröck på, körde hem och lät farsan kolla lite på det. Vi tog bort frambromsen och motions körde den lite. Pumpa ihop den och drog isär beläggen osv. sen åkte jag ut och prova den. bromsen tog där den skulle MEN nu är det ett tickande ljud när jag bromsar vilket jag INTE gillar :eek: Vet inte om det undelättar men jag har flytande skiva och fast ok.Nån som vart med om detta förut?vad ska jag göra? :confused: Vill ju ut och åka...

Hööö? Tickar det i huvet :confused: Was ist das? det tickar även när jag rullar, man hör att det knäpper om frambromsen. :(

det lät lite kul va??? Jag hade ett problem när mina bultar till oken satt lösa, då kom ett intensivt tickande ljud när jag bromsade. Men om det tickar lite mindre, lite skrammel så är det skivorna.....RACE......

Ahhhh Nje bultarna satt åt vill jag lova..*phew* Okay så då är det alltså skivan?Men det kom så plötsligt igår.. men det är bara att köra så slits det ner lr?

Nää nu får nån ta och ge lite tips..En cylinder i frambroms oket vill inte släppa tillbaka utan ligger och nyper, hur ska jag få bort det!? Jag får stanna imellan åt och jucka loss den från skivan. Sen får jag det där otroligt irriterande knäppande ljudet när jag bromsar!! :mad: Snälla HJÄLP mig!!!!

Jonne_boy skrev:
ta isär gör rent.. gör mera rent!!

Jo ska riva den nu, har du haft liknande problem?Ska snart på en tripp till Arboga med farsan, Ska ut till farfar och farmor's stuga :crash Ge dom en liten surprise, dom vet inte att jag fått MC kort och att farsan har köpt hoj :rock

Gjorde rent men hjälpte inte...så jag böt plats på bromsbeläggen och nu funkar dom fin fint!!!! :tummenupp Tack för tipsen iaf

Oftast släpper kolvarna lite om man trycker in-o-ut dom ett antal ggr. (Inte så långt att dom hoppar ut helt. Men isf, passa på att byta vätska o göra rent kolvarna ordentligt.)
/u

ulf_lundin skrev:
Oftast släpper kolvarna lite om man trycker in-o-ut dom ett antal ggr. (Inte så långt att dom hoppar ut helt. Men isf, passa på att byta vätska o göra rent kolvarna ordentligt.)
/u

Jo farsan gjorde så...han sa att det var ett vanligt fel på Volvo..säkert nån barnsjukdom på 125or också... :rolleyes: Tack för tipsen!! :tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!