Broms och kurvtagninskurs?

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Jag har ryktesvägen snappat upp att det går kurser kallade "broms och kurvtagningskurs", där det är tänkt att ja ska kunna lära mig att svänga :tungan

Var hittar jag mer info om detta? Helst vill jag ha nånting i närheten av Stockholm, och det ska vara seriösa och bra utbildare. Kan man hoppas på att man lär sig tillräckligt för att börja köra lite bana? Det är inte RR jag har i tankarna utan mest köra lite bana för att det är kul.

Så jag är tacksam för lite länkar och priser osv..

En körskola tror jag skulle passa dig perfekt! :tungan
Eller en bankurs kanske?

yonsson skrev:
En körskola tror jag skulle passa dig perfekt! :tungan
Eller en bankurs kanske?
Var hittar man bankurserna då? Körskola är ju inte så aktuellt, där lär man sig ju bara att åka i trafiken (kan redan, tagit en del lektioner samt kortet i sommras)

Vill lära mig ta kurvor och bromsa effektivt och rätt och bra osv osv..

scud skrev:
Jag har ryktesvägen snappat upp att det går kurser kallade "broms och kurvtagningskurs", där det är tänkt att ja ska kunna lära mig att svänga :tungan

Var hittar jag mer info om detta? Helst vill jag ha nånting i närheten av Stockholm, och det ska vara seriösa och bra utbildare. Kan man hoppas på att man lär sig tillräckligt för att börja köra lite bana? Det är inte RR jag har i tankarna utan mest köra lite bana för att det är kul.

Så jag är tacksam för lite länkar och priser osv..

Bor du i stockholmstrakten kan http://www.smcstockholm.se/ vara en bra borjan, titta under "Kurser".

lite enklare, billigare och närmare variant är Rörken som med fördel kan diskuteras i Uppsaladelen av forumet.

Kör både och om du har råd och tid, roligare och nyttigare aktivitet får man leta efter :tummenupp

Josef skrev:
lite enklare, billigare och närmare variant är Rörken som med fördel kan diskuteras i Uppsaladelen av forumet.

Kör både och om du har råd och tid, roligare och nyttigare aktivitet får man leta efter :tummenupp
Hmm, det där ser ju lite kul ut.. inte så fasligt långt bort heller. Men av sidan framgick inte mycket. Det körs varje måndag kväll.. Men vad kostar det? måste man betala för hela säsongen eller kan man åka dit nångång ibland?

Som sagt det finns info och gott om folk som gärna svarar på frågor i uppsaladelen men i korthet:
100 spänn för en kväll (går att fixa årskort om det visar sig att man vill åka ofta)
Kom när du vill, ingen föranmälan men platserna kan ta slut så var i tid om du inte bara vill komma ner och kika lite första gången.
Välkommen!

RoLLER skrev:
Jag är med läm (en stor sådan). Vill hon (rörken i ditt fall) så e det bara att öka på takten.

Tror seriöst att jag ska överväga att läsa igenom vad jag skrivit innan jag trycker på "Skicka Svar" i framtiden :banana

Om någon har ett seriöst svar så är det välkommet :)

Nej, inget krav på att vara med läm

om man är utan läm da? :banana

jag ska iallafall åka dit o kika nån kväll.. så vet man ju hur de går till, ser de kul ut ska ja spöa skiten ur alla på banan gånger efter :hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph