Broms- och Kurvkurs på Anderstorp

Är det inte hela banan? Utan endast södra. En frågande SMC Skåne instruktör, som förhoppningsvis skall hjälpa till denna dag.

Mvh//ZS

Smc-Blekinge skrev:
Trafikförsäkring ska gälla. (Alternativt separat olycksfallsförsäkring)

Har både SVEMO-licens och separat olycksfallsförsäkring så mitt fordon behöver sådeles inte vara trafikförsäkrat på era kurser eller?

Är det inte hela banan? Utan endast södra. En frågande SMC Skåne instruktör, som förhoppningsvis skall hjälpa till denna dag.

Mvh//ZS

Nej, det är bara södra halvan. Anledningen är att det är första gången vi ordnar kurs på Anderstorp och för att inte ta en för stor ekonomisk risk om det inte slår väl ut valde vi att endast använda oss av halva banan i år. Om det slår väl ut och vi får tillräckligt antal deltagare är målsättningen att utöka till nästa år.

mvh
Fredrik
Kassör SMC Blekinge

Nej, det är bara södra halvan. Anledningen är att det är första gången vi ordnar kurs på Anderstorp och för att inte ta en för stor ekonomisk risk om det inte slår väl ut valde vi att endast använda oss av halva banan i år. Om det slår väl ut och vi får tillräckligt antal deltagare är målsättningen att utöka till nästa år.

mvh
Fredrik
Kassör SMC Blekinge
Förutsättningarna borde vara rätt stora här nere i sydöstra Sverige. Man får ju åka lååååångt bort om man nu vill gå en SH-kurs eller BKK i dagens läge.:mad:

Har både SVEMO-licens och separat olycksfallsförsäkring så mitt fordon behöver sådeles inte vara trafikförsäkrat på era kurser eller?

Efter att ha kollat vad som gäller andra SMC-kurser kommer denna formulering att strykas. Minst trafikförsäkring gäller, samt att motorcykeln givetvis skall godkännas i besiktningen innan kursen.

mvh
Fredrik

Efter att ha kollat vad som gäller andra SMC-kurser kommer denna formulering att strykas. Minst trafikförsäkring gäller, samt att motorcykeln givetvis skall godkännas i besiktningen innan kursen.

mvh
Fredrik

Tack.
:tummenupp

synd att det inte var hela banan. Känns inte så intressant nu.

Banlängden är ju ändå längre än många andra banor. Jag kan nog garantera att det kommer bli riktigt kul och lärorikt för samtliga deltagare.

Anderstorp är ju en sjukt rolig bana!

/Urban

Last edited:
SMC Blekinge kommer i år att hålla en Broms- och Kurvkurs på Anderstorp den 2 augusti.

För kursinnehåll, se nedanstående länk:
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1551

Se under BKK hur bokningen går till här:
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=2371

Direktlänk till bokningen:
http://www.citatboken.se/smc/anderstorp.php

mvh
SMC Blekinge

ja e sjukt sugen-... d tråkiga är att det är bit från mellanskåne typ från lund...
ingen annan som ska åka från denna regionen.??

ja e sjukt sugen-... d tråkiga är att det är bit från mellanskåne typ från lund...
ingen annan som ska åka från denna regionen.??

Vi kallar det ju "hemmabana", från kalmar har vi bara ca 20mil.

Men visst är det en bit att åka.... men det är ju roligt att köra båge :yoparty

/Urban

mvh
Fredrik
Kassör SMC Blekinge

de var ju lite olyckligt.

Banlängden är ju ändå längre än många andra banor. Jag kan nog garantera att det kommer bli riktigt kul och lärorikt för samtliga deltagare.

Anderstorp är ju en sjukt rolig bana!

/Urban

Ja det är en rolig bana, om man åker runt på hela ;)

Jag är med på vad du menar, men jag tror ni förlorar en del "kunder" på detta sättet. Iofs så vet jag inte hur många bokningar ni redan har.
Detta är ju bara vad jag själv känner.

Hoppas ni får en bra o fullbokad dag :tummenupp

Vill bara lyfta fram att det fortfarande finns platser kvar.
Bokningsinfo hittar ni här: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=2371

Vi kommer att köra stenhårt på att det blir en nyttig och rolig dag, trots att hela banan inte används, får helt enkelt jobba mer med kurvtekniken, än gasa 800 meter på bakrakan ;-)

/K

En snabb offtopicfråga från en okunnig:

Är det möjligt att ta någon supermotardkurs någonstans med SMC? Skulle vara kul att lära sig att köra som proffsen. Man kan väll inte dyka upp med en motard på en vanlig sporthojsbana :rolleyes:
Eller är det något man får hoppas på i framtiden istället.

Vad jag vet så finns det ingen renodlad kurs för supermotarder. Det är absolut inga problem att dyka upp med en motard på kursen som diskuteras i denna tråden.

/Urban

En snabb offtopicfråga från en okunnig:

Är det möjligt att ta någon supermotardkurs någonstans med SMC? Skulle vara kul att lära sig att köra som proffsen. Man kan väll inte dyka upp med en motard på en vanlig sporthojsbana :rolleyes:
Eller är det något man får hoppas på i framtiden istället.

Anmälningstiden går ut imorgon (måndag)

Imorgon går anmälningstiden ut till BKK på Anderstorp.

Det finns platser kvar i samtliga grupper.

Så ta chansen att köra på en av Sveriges roligaste banor under kontrollerade former.

Som det ser ut nu så har vi bara ca tre elever per instruktör så det kommer bli mycket hjälp för de som vill.:yoparty

Länken till anmälningen är http://www.citatboken.se/smc/anderstorp.php

/Urban (en av instruktörerna)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2