Broms & kurvkurser Rörberg -07

Status
Ej öppen för fler svar.

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
Grattis, nu är du ensaam i topp...:D
gott att läsa att du är någonlunda hel och på bena igjen:tummenupp så lite utäckt ut det där...vurpa i den högre skolan..helt klart..

Krya på dig...:yoparty Höras

Passar på att tacka av alla för en mkt lärorik och fram för allt skitkul -07 på Rörberg och ett stort tack till samtliga instrukturer..nu är det bara att vänta...igjen..:tummenupp
Så blev det äntligen min tur att gå omkull :)

Måste börja med att tacka för grym hjälp av alla instruktörer som va på plats så snabbt.
Allt från att skicka efter ambulans till att sopa skrotet av banan funkade klockrent. :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Måste även tacka Stefan och Magnus för att dom bärgade liket.

Sist men inte minst ett stort tack för vurpkorven, den satt som ett smäck där i all misär :D

Efter min fina highsider så sitter jag nu med 2-3 trasiga revben, en gipsad handled och några veckors sjukskrivning.

Lite småtråkig avslutning på ännu en grymt rolig rörbergssäsong, men snart är det vår igen :)

Edit: Om det var någon som lyckades fånga konststycket på bild så lägg gärna upp dom.
 

LasseW

Ringjunkie...
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM SupaDjuuk
Så blev det äntligen min tur att gå omkull :)

Måste börja med att tacka för grym hjälp av alla instruktörer som va på plats så snabbt.
Allt från att skicka efter ambulans till att sopa skrotet av banan funkade klockrent. :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Måste även tacka Stefan och Magnus för att dom bärgade liket.

Sist men inte minst ett stort tack för vurpkorven, den satt som ett smäck där i all misär :D

Efter min fina highsider så sitter jag nu med 2-3 trasiga revben, en gipsad handled och några veckors sjukskrivning.

Lite småtråkig avslutning på ännu en grymt rolig rörbergssäsong, men snart är det vår igen :)

Edit: Om det var någon som lyckades fånga konststycket på bild så lägg gärna upp dom.

Tyvärr hann jag bara HÖRA highsider´n.Men en bild på "the aftermath" kan du
få...
Krya på dig.
 

Bifogat

  • DSC_0271mini.JPG
    DSC_0271mini.JPG
    101.2 KB · Visningar: 95

efji

900 Grappen
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Gävle
Hoj
ZX9R
ja jag vill stämma in i tackkören för det bra jobbet med rörbergkvällarna! Synd bara att jag inte massade mig dit i början på säsongen och att det skulle renga och vara så kallt sista kvällen.

Men men nu är det som sagt bara att vänta på nästa och alla som gått omkull får chansen att slicka sina såra och lappa sina hojar!

Syns på rörberg om mindre än ett år :)
 

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
Tack alla för krya på hälsningarna.

Nä, nu ska jag ut på blocket och kolla tillgången på R1-delar :D
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Ett riktigt stort fett TACK till ALLA deltagare på Rörberg -07 !! En fröjd att se er ha kul och utvecklas ! Kommer att bli tomt och jäkligt trökigt att inte åka med er på ett tag nu – vafasen tog den här säsongen vägen :va

Sannolikt är bkk-kurssäsongen på Rörberg slut nu, vi har ju ett stående önskemål till SMK om att få köra nån helg/helgdag i september men tydligen så är läget fortfarande ovisst hos SMK beroende på hur förhandlingarna om hyr-kartens bantid går. Ev. kommer SMK själva att ta hand om den delen och då finns utrymme att snacka mer bantid. Om det skulle dyka upp en sån möjlighet så får vi ta ställning till det då..

Micke: Krya på dig ! (tur i oturen ändå att du hunnit kraschkitta hojen så pass mycke) Hoppas du kan dyka upp en sväng på lördag !

Sverre: Håller tummarna för ditt ev. ”projekt”! Är skitskoj att du är på G och vill engagera dig, och som sagt var, det finns mycket man skulle kunna hitta på.. ;)

Danne: Hoppas vi får möjlighet att kolla på din film nu på SH-pubben !? Söderhielmska skulle försöka fixa dit en TV (med dator ansluten till oxå) till på lördag åt oss !(Besiktningsklippet är ju inte helt otippad som en blivande klassiker :) )
 

kotthen

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki
Ett riktigt stort fett TACK till ALLA deltagare på Rörberg -07 !! En fröjd att se er ha kul och utvecklas ! Kommer att bli tomt och jäkligt trökigt att inte åka med er på ett tag nu – vafasen tog den här säsongen vägen :va

Sannolikt är bkk-kurssäsongen på Rörberg slut nu, vi har ju ett stående önskemål till SMK om att få köra nån helg/helgdag i september men tydligen så är läget fortfarande ovisst hos SMK beroende på hur förhandlingarna om hyr-kartens bantid går. Ev. kommer SMK själva att ta hand om den delen och då finns utrymme att snacka mer bantid. Om det skulle dyka upp en sån möjlighet så får vi ta ställning till det då..

Micke: Krya på dig ! (tur i oturen ändå att du hunnit kraschkitta hojen så pass mycke) Hoppas du kan dyka upp en sväng på lördag !

Sverre: Håller tummarna för ditt ev. ”projekt”! Är skitskoj att du är på G och vill engagera dig, och som sagt var, det finns mycket man skulle kunna hitta på.. ;)

Danne: Hoppas vi får möjlighet att kolla på din film nu på SH-pubben !? Söderhielmska skulle försöka fixa dit en TV (med dator ansluten till oxå) till på lördag åt oss !(Besiktningsklippet är ju inte helt otippad som en blivande klassiker :) )




Hade tyvärr inte möjlighet att foto igår, men jag har lagt ut några bilder på Rörbergs "flitigaste" 2007.......http://www.fotobojan.se/visaalbum.php?vilket=3218
 

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Gävle
Hoj
XR650R
Vart tog den här sommaren vägen?? Tur att det gick så pass bra som det gjorde för nermal... Krya på dig och lycka till med sökandet efter delar... återigen stort tack till instruktörena ingen nämnd ingen glömd... kan tyvärr inte närvara på lördag men det går väl kanske fler tåg...:tummenupp


//Håkan
 

LasseW

Ringjunkie...
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM SupaDjuuk
Instämmer i tackandet av alla instruktörer:tummenupp :tummenupp !!!


Några stämningsbilder från sista(?) kvällen:
 

Bifogat

  • DSC_0354mini.JPG
    DSC_0354mini.JPG
    122.5 KB · Visningar: 74
  • DSC_0362mini.JPG
    DSC_0362mini.JPG
    79.9 KB · Visningar: 66
  • DSC_0355mini.JPG
    DSC_0355mini.JPG
    122.7 KB · Visningar: 64

Apans Bror

Bakåtsträvare
Gick med
29 Apr 2006
Ort
Gefle
Hoj
hojlös
Inskickat av nermal
Så blev det äntligen min tur att gå omkull

Måste börja med att tacka för grym hjälp av alla instruktörer som va på plats så snabbt.
Allt från att skicka efter ambulans till att sopa skrotet av banan funkade klockrent.

Måste även tacka Stefan och Magnus för att dom bärgade liket.

Sist men inte minst ett stort tack för vurpkorven, den satt som ett smäck där i all misär

Efter min fina highsider så sitter jag nu med 2-3 trasiga revben, en gipsad handled och några veckors sjukskrivning.

Lite småtråkig avslutning på ännu en grymt rolig rörbergssäsong, men snart är det vår igen

Edit: Om det var någon som lyckades fånga konststycket på bild så lägg gärna upp dom.

Ja välkommen i klubben (eller va jag nu ska säga) alltid tråkigt med vurpor hoppas du inte får några större men av handleden.... revben brukar ju bara göra ont i en månad...:tummenupp
Vi var många som kikade på hojen efteråt och dom flesta blev lite förvånade över hur bra den "verkar" ha klarat sig .
Krya på dig , knapra lite tramadol/tradolan eller vad du nu fick och försök mysa lite.
Hoppas du dyker upp på pubkvällen och tack till DOM som gjort BKK på rörberg möjligt i år igen :yoparty
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Stort Tack

Stort tack till alla er som gjort det möjligt

Tycker normalt mycket om vintern men längtan efter vår redan nu:va vad är det ni har smittat mig med:yoparty .

Hoppas vi får fortsätta att utvecklas på detta suveräna sätt som hojåkare även nästa år:tummenupp
 

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
Krya på dig!! :pannkyss

Revben gör ont, jag vet!
Hoppas du orkar dyka upp ändå på SH-pubben på lördag!



Tur det fanns nån där som kan hantera en kvast... :tuttar

Tackar, som tur är så gör det bara ont när man andas :D

Jag måste tyvärr hoppa över träffen ikväll men det blir väl fler chanser i vinter hoppas jag.

Ni får ha det bra ikväll allihop.
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
här kommer två (lite dålig kvalité) bilder till från kvällen på nermals sista stund på Rörberg för i år....

Säg till om du inte vill att de ska ligga uppe på SH. Så tar jag bort dom
 

Bifogat

  • DSC00419-1.JPG
    DSC00419-1.JPG
    65.8 KB · Visningar: 104
  • DSC00421-1.JPG
    DSC00421-1.JPG
    84 KB · Visningar: 94

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
här kommer två (lite dålig kvalité) bilder till från kvällen på nermals sista stund på Rörberg för i år....

Säg till om du inte vill att de ska ligga uppe på SH. Så tar jag bort dom

Hehe, kanon..bilder är alltid roliga :tummenupp
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
...och tro mig....det ser jag framimot:tummenupp :D
Grovplanering för bantiderna med SMK blir i Nov - just nu smäller vi bara med hängslena och petar näsan mest hela tiden ! Men självklart kommer vi att börja ladda om för en ny säsong snart :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top