tjena så jag har ett rätt så irriterande problem med hojen, när jag bromsar i låga hastigheter, mest när jag bromsar för att stanna helt och hållet, så är det som att bromsen tar i och släpper, hela hojen guppar fram för att överdriva smått.
jag har försökt läsa mig till vad det kan vara, det verkar vara bromsskivan som är skev men enligt vissa ger det andra symptom.
Jag har testat att dra upp framhjulet i luften och snurra på det, då hör man att bromsen tar i lite extra vid en punkt. jag har tagit av bromsskivan för att inspektera om man ser något, absolut inget syns i alla fall, självklart har jag också rengjort allt. Jag har dessutom bytt bromsbelägg och det har inte ändrat på saken.
Så jag tänkte bara kolla här för att vara säker innan jag lägger ut en del stålar på ny bromsskiva, är det den eller kan det vara något annat som orsakar själva pulseringen eller guppandet vid inbromsning? (ps. har läst att man känner en skev bromsskiva i hantaget när man bromsar, men jag känner ingenting där)
jag har försökt läsa mig till vad det kan vara, det verkar vara bromsskivan som är skev men enligt vissa ger det andra symptom. Jag har testat att dra upp framhjulet i luften och snurra på det, då hör man att bromsen tar i lite extra vid en punkt. jag har tagit av bromsskivan för att inspektera om man ser något, absolut inget syns i alla fall, självklart har jag också rengjort allt. Jag har dessutom bytt bromsbelägg och det har inte ändrat på saken.
Så jag tänkte bara kolla här för att vara säker innan jag lägger ut en del stålar på ny bromsskiva, är det den eller kan det vara något annat som orsakar själva pulseringen eller guppandet vid inbromsning? (ps. har läst att man känner en skev bromsskiva i hantaget när man bromsar, men jag känner ingenting där)