Jag har luftat vanligt, trycka in öppna-stänga, släppa ut............. Sen har jag även tryckt in olja ett tiotal ggr nerifrån oket upp i behållaren.... men näe.... nån som kanske vet nått som kan hjälpa
jag kommer avguda den som löser problemet

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har luftat vanligt, trycka in öppna-stänga, släppa ut............. Sen har jag även tryckt in olja ett tiotal ggr nerifrån oket upp i behållaren.... men näe.... nån som kanske vet nått som kan hjälpa
jag kommer avguda den som löser problemet

liljekvist skrev:Sen heter det inte broms olja utan broms vätska![]()
Blip skrev:Ja det där har man ju fått höra förut, men hur är det EGENTLIGEN? Är inte bromsvätska en syntetisk olja då ett bromssystem = Hydrauliskt system? I ett hydrauliskt system så använder man uteslutande en inkompressibel vätska vanligtvis hydraul olja, nu vill man ha höga kokpunkter osv med bromsvätska och man kallar det därför för bromsvätska därför att....?
Enda anledning jag kommer på är att folk kan röra till det och få för sej att olja bromsarna.

AHA!liljekvist skrev:Anledningen till att det heter vätska istället för olja är att.
Oljor har en smörjande effekt, och vätskan i bromsystem har ingen smöjade effekt därav blir det en vätska.
ok???

Supermoto skrev:AHA!
Aldrig sett så på det.....
Så det är en hydraulvätska då isf!? Finns det andra hydraulsystem som innehåller "icke smörjande oljor" (dvs vätskor) ??
Varför behöver hydrauloljor i andra system ha en smörjande effekt medans det inte har det i bromsar enligt dig![]()

h-street skrev:Du trycker väl i Bromsvätskan/oljanedifrån oket med en gammal 1,5l petflaska
o slang som sitter på nippeln. Kolla denna sida!
http://www.transworldmotocross.com/mx/how_to/article/0,13190,927248,00.html

|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!