Bro Räcke = Ushhh

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Har tänkt att skriva en motion till VV angende alla broar som vi har.

Anledningen är att vi på motorcyklar i alla fall jag sitter mycket högre än bilförare plus att vi inte sitter fastspända. detta gör att när jag kör över broar så känner jag mig välldigt otrygg på grund att jag sitter soppas högt och att bro räckena är soppas låga, jag har mätt när jag sitter på moppen att halva kroppen ligger ovanför broräcket vilket gör att när man kör in i det vid olycka att chansen att flyga över räcket lika stor som att inte flyga över, om man flyger över räcket skulle det vara förödande på grund av att det inte är direckt 20 cm ner till marken därför tycker jag att VV ska sätta upp galler eller rutor som hindrar att vi mc förare att flyga ut dom många metrarna kvar till marken som oftast inte är mindre än 3 m

vad tycker ni och vill ni skriva under??

1: Niklas Hjelte Söderros, Göteborg
2:

Kan du inte hålla dig med att köra av tills efter bron? Det brukar funka för mig... :-)

//Anders.

Aja, förfan!

1: Niklas Hjelte Söderros, Göteborg
2: Bro Räcke, Sölvesborg

Buzz skrev:
Ja alla potthålen som vägerverket skiter i t.ex. :p

Jaså skiter dom i hålen!? men det är väl bra för då blir dom ju fyllda med nåt iaf :crash

jaja.. jag spammar men jag kunde inte låta bli :notme

Soppas???

Fins betydligt farligare saker än så...Rullgrus lagningar!

Jag tycker vi ska kräva avåkningsytor med sandfållor i alla kurvor... :tummenupp

Seså, snälla ska alla vara.

Nikel, närheten till räcket och problemet med höjden på detsamma är nog ett moped- och cyklistproblem snarare än ett mc-problem. Vi behöver helt enkelt inte köra så långt ut på kanten.

Ja den där Rullgrus gör för j**liga lagningar!

/F (textnazist). ;)

Nikel skrev:
Anledningen är att vi på motorcyklar i alla fall jag sitter mycket högre än bilförare plus att vi inte sitter fastspända. detta gör att när jag kör över broar så känner jag mig välldigt otrygg på grund att jag sitter soppas högt och att bro räckena är soppas låga, jag har mätt när jag sitter på moppen att halva kroppen ligger ovanför broräcket vilket gör att när man kör in i det vid olycka att chansen att flyga över räcket lika stor som att inte flyga över, om man flyger över räcket skulle det vara förödande på grund av att det inte är direckt 20 cm ner till marken därför tycker jag att VV ska sätta upp galler eller rutor som hindrar att vi mc förare att flyga ut dom många metrarna kvar till marken som oftast inte är mindre än 3 m

Det var fasiken den längsta mening jag läst någon gång. :fakta

Tanken är väl god men det finns nog bättre saker att lägga våra skattepengar på. :tummenupp

Då är det värre med stagen som sticker upp i marken som håller i räcket, inte kul att fastna med huvud/ben/armar i dom när man lägger hojen :skrämd

Sergeant skrev:
Jasså :mad: .

Ge fan i att spamma ned den här tråden också :finger :finger :finger

Förresten, du har PM :)

:hej

Ja du har också PM ditt svin. :mad:

Tror du inte att jag ser själv när jag har PM? Jag är inte helt tappad bakom en vagn....som du verkar vara.

Se så pöjkar!

Lite peace love and understanding skulle nog passa här!

En gnäll tråd som blir en aggrotråd

Krama varandra i trafiken :tummenupp

F.ö. känns det värre att kana in i stolparna till räckena än att flyga över

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back