Chris Ash
Kapten Gars
Nyteknik skrev:Det kan inte ha varit -92 som Itoh klockades för 200 mph på Hockeheim med den bränsle- och vatteninsprutade NSR:en. Snarare -96.![]()
Det var en Rothmanslackad Honda i alla fall. 96 körde man väl inte på Hockenheim?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:Det kan inte ha varit -92 som Itoh klockades för 200 mph på Hockeheim med den bränsle- och vatteninsprutade NSR:en. Snarare -96.![]()
Det kanske var -94 då både Itoh, Doohan och Criville körde med HRC-lack? Snyggt var det i alla fall.Chris Ash skrev:Det var en Rothmanslackad Honda i alla fall. 96 körde man väl inte på Hockenheim?

Nyteknik skrev:Det kanske var -94 då både Itoh, Doohan och Criville körde med HRC-lack? Snyggt var det i alla fall.
-93 körde både Itoh och Doohan med Rothmans lack. Itoh var snabbast i kvalet men kom trea i racet. Beatie vann. Snittfart: 203 km/h.![]()
Edit: Mladin kom sjua på Cagivan.![]()
Don Quixote skrev:Brno är en sanslöst cool bana. Det är depp att komma hem o köra i sverige efter att ha varit där. Den är lika bred som falkenberg är lång typ... Och man skulle nog fått plats med hela knutstorp i depån. Och duscharna... ahhhhh!
Hur som helst är det tydligt att det på "riktiga" banor gör stor skillnad med effekt. Folk på 1000cc-maskiner som jag här hemma gasar ifrån med nån sekund eller två var 3 sekunder snabbare där nere och Mats Pettersson körde 2.12 på en R1a vill jag minnas.
Snabbaste 600an kom ner på 2.14 när vi var där...
Snyggast någonsin!Nyteknik skrev:Det kanske var -94 då både Itoh, Doohan och Criville körde med HRC-lack? Snyggt var det i alla fall.

Neutral skrev:Snyggast någonsin!![]()
Fast det är ju lite sellout med sponsorlack.Chris Ash skrev:Min favorit är nog ändå West Honda...
Det rockar med egen teamlack. På många sätt kommer 1994 alltid att stå ut för mig racingmässigt, Doohan/500-fan som man är.Jag såg Watz göra något liknande ut ur Torparn varv efter varv i tisdags. Satt flaggvakt i den kurvan på träningen och han skrapade knät hela kurvan och i utgången satte han sig upp med hojen fortfarande lutad. Såg konstigt ut men det gick väldigt väldigt fort.Chris Ash skrev:Notera Capirossis åkstil, sånt ser man inte med dagens lättkörda hojar.
Att se Fredde med sladd ut ur Sviestadsböjen är ren poesi, eller att bli omkörd på yttern ut ur Esset, på bakhjulet i kurvan.Neutral skrev:Jag såg Watz göra något liknande ut ur Torparn varv efter varv i tisdags. Satt flaggvakt i den kurvan på träningen och han skrapade knät hela kurvan och i utgången satte han sig upp med hojen fortfarande lutad. Såg konstigt ut men det gick väldigt väldigt fort.

Det har jag också blivit - fast av Fransson. Han måste ha kört i gräset för jag tyckte att jag utnyttjade banbredden - när han körde om på yttern - på bakhjulet.Goodstuff skrev:...eller att bli omkörd på yttern ut ur Esset, på bakhjulet i kurvan.![]()

Jag håller på ett sätt med. Men bara om jag tillåter mig att vara helt känslostyrd. Med ögat kan jag ju egentligen se att flera andra färgsättningar och mc/skinställ/hjälm-kombinationer är snyggare. Men -94 års Doohan/NSR går inte av för hackor.Neutral skrev:Snyggast någonsin!
![]()
Det är skillnad på folk och folk. Fransson körde ju jävligt hårt, mycket sladd och grejs.Nyteknik skrev:Det har jag också blivit - fast av Fransson. Han måste ha kört i gräset för jag tyckte att jag utnyttjade banbredden - när han körde om på yttern - på bakhjulet.![]()

Goodstuff skrev:Det är skillnad på folk och folk. Fransson körde ju jävligt hårt, mycket sladd och grejs.![]()
Jag håller med. Men jag skrapade min högra fotpinne en hel del genom Depåkurvan under helgen på Gelleråsen. Det trodde jag knappt var möjligt på en 250-racer. Jag skyller på nya däck och konservativ sittposition.Chris Ash skrev:Det där nedlägget ser bara sjukt ut....
sandstream skrev:Alltid kul att jämföra men det känns lite som äpplen och päron.
50 hästar extra och bättre förare gör nog sitt för att WSBK-förarna ska bli ifrån åkta.
Rackarns vad kul det vore att åka ner och köra på en sån bana.
Har hört att det finns en kille som annordnar körningar på de flesta MotoGP-banor så om någon vet mer får ni gärna PM:a mig eller slänga in en länk här.![]()
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |