Britt kör om och kolliderar

Fy fan jäkla nära han är att fronta med skåpbilen sen.

precis vad som hände..slår väl in han i staketet, flipprar väl sen fram och tillbaka, vet inte om han även blev överkörd av bakhjulen..tragiskt, men med tanke på framfarten så är det inte konstigt heller..

oturligt men även lite klantigt. Jag kommer köra väldigt försiktigt när jag köper min hoj. Tänker inte riskera någonting. Köra fort kan man göra på bana.

Återigen, färdas man som motorcyklist i hastigheter som omgivningen inte förväntar sig, sig påtar man sig ansvaret att förutse deras körning istället.

DVS, håller du 200km/h mot en korsning på en 70 väg där det står en bil och väntar på att svänga ut så är det upp till dig att vara bered på att han svänger ut när du är på ett avstånd så att han skulle kunnat göra det om du höll 70.

Eller, blåser du om raddor med bilar så kanske bilen längst fram inte hinner se dig komma bakifrån i dubbla skyltade hastighete, för när han tittade i backspegeln för en sekund sedan så låg det en bil emellan er.

Man kan ju inte tänka steget längre om man är ute och bombar.:rolleyes: De e ju jobbigt. Påpekar du att man måste tänka steget längre är du en moralkärring.

Återigen, färdas man som motorcyklist i hastigheter som omgivningen inte förväntar sig, sig påtar man sig ansvaret att förutse deras körning istället.

DVS, håller du 200km/h mot en korsning på en 70 väg där det står en bil och väntar på att svänga ut så är det upp till dig att vara bered på att han svänger ut när du är på ett avstånd så att han skulle kunnat göra det om du höll 70.

Eller, blåser du om raddor med bilar så kanske bilen längst fram inte hinner se dig komma bakifrån i dubbla skyltade hastighete, för när han tittade i backspegeln för en sekund sedan så låg det en bil emellan er.

Jag kan inte annat än hålla med i det resonemanget.
Jag kör själv en bit över hastighetsgränserna ganska ofta men då jag inte har någon lust att bli ett av dom där fallen man läser om i nyheterna så försöker jag se till att alltid vara lite paranoid och utgå ifrån att eventuella bilar i närheten kommer att göra något oväntat som gör att jag riskerar att hamna i kläm. Ibland har jag rätt men hittills har jag alltid varit tillräckligt förutseende för att inte sätta mig så illa till att deras dumheter leder till skador eller död för mig.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back