British Superbike 2012

När borde BSB och SS600 vara klart så man kan sätta fingret över F5 på RFM?

Tycker schemat ser konstigt ut då det redan borde va klart, men tv-sändningarna visas som schemalagda mkt senare. Vad gäller egentligen, svensk tid?

När borde BSB och SS600 vara klart så man kan sätta fingret över F5 på RFM?

Tycker schemat ser konstigt ut då det redan borde va klart, men tv-sändningarna visas som schemalagda mkt senare. Vad gäller egentligen, svensk tid?

SuperSport börjar om trekvart och kör 18 varv, BSB Race 2 om en och en halv timme och kör 20 varv. :)

SuperSport börjar om trekvart och kör 18 varv, BSB Race 2 om en och en halv timme och kör 20 varv. :)

BSB Build-up kom precis ut på RFM :)

Så det är väl dags att hårdbevaka om nån timme då, stämmer rätt bra med dina tider :)

BSB Build-up kom precis ut på RFM :)

Så det är väl dags att hårdbevaka om nån timme då, stämmer rätt bra med dina tider :)

Motostar 125:orna är ute på sitt sista varv nu och de är nog lite sena, racet rödflaggades och fick startas om men schemamässigt ska ju SS starta 16.45 så de hinner ju i tid även om gridshowen kanske blir lite kort.

Haga harvade runt på 10e plats ( Och bröt i 1a loppet kan han ju inte annat än vara fruktansvärt missnöjd med!!!

En hade ju sina aningar redan innan, nu blev det bekräftat att det blir för svårt för han i år, att komma till mickey mausebanorna som han aldrig varit på förut!

Tror att Brands hatch och Donington är banorna som han kommer visa var skåpet skall stå, och gör han inte det där heller så är det gonatt med Haga!

Det är vad jag tror:(

Haga harvade runt på 10e plats ( Och bröt i 1a loppet kan han ju inte annat än vara fruktansvärt missnöjd med!!!

En hade ju sina aningar redan innan, nu blev det bekräftat att det blir för svårt för han i år, att komma till mickey mausebanorna som han aldrig varit på förut!

Tror att Brands hatch och Donington är banorna som han kommer visa var skåpet skall stå, och gör han inte det där heller så är det gonatt med Haga!

Det är vad jag tror:(

Jag är lite besviken att inte se en enda Panigale på bra placering:brinnerup

jag har sett att det saknas i många större serier och jag antar att dom byter kåpor/hoj vid regn.

Vadå saknas i många större serier??? Vi i Superstock 600 i Sverige gör det inte, vi har pluggar!!!:)

Hoj byter de ju inte, de har en enhojperförare-regel. Och om de ska byta kåpa, vilken stress!!!!!!! Det börjar ju alltid regna PRECIS när man ska ut!!!

Ett par reflektioner efter att ha sett båda racen.

TC ser inte ut att ha någon som helst betydelse för toppförarna, precis som jag trott hela tiden. Det kommer att vara samma gamla vanliga gäng som slåss om segrarna. Däremot ger det intressantare racing eftersom de själva måste tänka på att spara däcken.

Ingen bra reklam för Kawasaki...

Skrev redan före WSBK 2011 att Haga är slut och de två senaste helgerna ser bara ut att vara vatten på kvarn.
Han kommer inte ha något att sätta emot Hill, Byrne, Brooks och de andra. Tyvärr.

Panigalen är ny men jag hade nog förväntat mig lite bättre än 18:e och 22:a plats i race 1 och 2. De skriver själva att de borde kunna utmana toppteamen men de verkar ha en rejäl uppförsbacke.

Som vanligt, två bra race :)

Hoj byter de ju inte, de har en enhojperförare-regel. Och om de ska byta kåpa, vilken stress!!!!!!! Det börjar ju alltid regna PRECIS när man ska ut!!!
Det blir riktigt svettigt för Hill när han inte bara ska kränga om däcken på startplattan utan också byta underkåpa. Stackarn! :gnissla

De har folk som fixar sånt Mozz :hihi

Det blir riktigt svettigt för Hill när han inte bara ska kränga om däcken på startplattan utan också byta underkåpa. Stackarn! :gnissla

De har folk som fixar sånt Mozz :hihi

Men ändå, man vet ju hur det är med att kränga på kåpor, det går åt tre man för att få dit dem! Hojen blir liksom lääääääängre mellan kåpstag och längst bak på underkåpan! Och så får man dra som f-n för att få dit den!!!!!

Ett par reflektioner efter att ha sett båda racen.

TC ser inte ut att ha någon som helst betydelse för toppförarna, precis som jag trott hela tiden. Det kommer att vara samma gamla vanliga gäng som slåss om segrarna. Däremot ger det intressantare racing eftersom de själva måste tänka på att spara däcken.

Ingen bra reklam för Kawasaki...

Skrev redan före WSBK 2011 att Haga är slut och de två senaste helgerna ser bara ut att vara vatten på kvarn.
Han kommer inte ha något att sätta emot Hill, Byrne, Brooks och de andra. Tyvärr.

Panigalen är ny men jag hade nog förväntat mig lite bättre än 18:e och 22:a plats i race 1 och 2. De skriver själva att de borde kunna utmana toppteamen men de verkar ha en rejäl uppförsbacke.

Som vanligt, två bra race :)

Måste ju bara svara när du skriver så!
Haga kommer smiska dem på Donington o Brands Hatch långa slingan :tungan
Assen och Silverstone tror jag med att han kommer vara med!

Sen är det väl inte helt kasst att komma till en bana han aldrig varit innan och köra 0.9 sek efter toppen med tanke på att inte hojen fungerade som den skulle under denna tävling, själv var jag besviken efter racet men tänkte om lite!
Säger inte att han är slut ännu, förrens jag sett ovan nämnda banor!

Och ska det finnas någon rättvisa så skulle han nog behöva en säsong till där för o vinna hela mästerskapet, köra in sig på banorna!

Last edited:
Och ska det finnas någon rättvisa så skulle han nog behöva en säsong till där för o vinna hela mästerskapet, köra in sig på banorna!
Hopper var 6/1000 från titeln första året.

Jag gillar Haga, förutom hans fula torpedering av Kagayama i Qatar, tror det var 2006, men det har inte sett bra ut de senaste åren. Jag förstår om du vill att han ska lyckas och visst kan vi vänta till slutet av säsongen men, det lär inte bli roligare för det.

Hopper var 6/1000 från titeln första året.

Jag gillar Haga, förutom hans fula torpedering av Kagayama i Qatar, tror det var 2006, men det har inte sett bra ut de senaste åren. Jag förstår om du vill att han ska lyckas och visst kan vi vänta till slutet av säsongen men, det lär inte bli roligare för det.

Måste säga att de har en del ledsamma banor de kör på, Denna sista och brands hatch indy??? varför köra indybanan för har de dåligt med funkisar eller :hihi

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2