Brist på R6or idag ?!

Räkna med att flertalet 600 supersport har varit bankörda. Det är kanske där den ''lilla moppen'' trlvs bäst med sin ylande motor.

Jag tycker 600 / 750 är den bästa banhojen för svenska banor

Last edited:
För min del kan Alla som vill sälja R6an skriva i tråd eller skicka PM
Så kanske jag överväger o köper en.

Gatreggade, nyare R6:or är helt klart en bristvara eftersom det knappt säljs några 600:or längre. Under 2012 sålde Yamaha färre än hundra stycken i hela Europa, och den övervägande delen gick till racers. Så att hitta en som dessutom aldrig är bankörd blir nog mycket svårt.

Är det storlek skilnad mellan 600/750/1000cc , har lite för mig att gsxr känns klumpig/stor, eller det är något jag får för mig :/ .

Är det storlek skilnad mellan 600/750/1000cc , har lite för mig att gsxr känns klumpig/stor, eller det är något jag får för mig :/ .

De riktigt nya 1000cc ska visst kännas lite som en lite äldre 600cc.
Annars är väl skillnaden att 1000cc har lite mer effekt på botten och i toppen, och behöver inte varvas lika hårt som 600cc. 750cc hamnar nånstans mitt emellan, för en del den perfekta kompromissen, inte så mycket effekt att den biter dig i arslet, och fortfarande en lite mindre hoj, men tillräckligt med bottendrag för att inte behöva växlas lika frenetiskt som en 600cc... Själv har jag bara kört 250, 3502t, 600 sportigt-aktiga saker, och en 1000cc sporttourer. :hihi sporttourern är bra mycket trevligare på allmän väg, men 600an är, även om den är 9 år äldre, bättre på banan (där hojtypen lite hör hemma, rena sporthojar kommer aldrig till sin rätt på allmän väg, eftersom att det svänger för lite)

Nej de känns inte klumpiga över 08 den lite högre vikten är väldigt lågt ner
jag skulle kolla närmare på 08 och fram gsxr 600 om jag vore dig
finns svarta och stuket tycker jag börjar blir rätt då de var lite för sin tid 2008..

Tanken finns ju.. Svsåld blir lättare o sälja i framtiden.

Du kan ju annars sälja den utan att försöka ta samma priser som för en svensksåld, det är ju inte som om du betalade sådana priser själv om du köper i tyskland. Och på våren säljer allt med hyfsade priser. :hihi

Har själv plockat in ett antal från Tyskland & inte haft några problem med att sälja :)

Men det är inte alla hojar som faktiskt lönar sig idag. Räkna med 10K innan den är hemma & klar :)

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna