BrinK-Racing och KetogaN.com bygger husbil för fyra..

Nyteknik skrev:
Men träningen och kval slutar ju redan under eftermiddagen. Då har man 6–8 timmar på sig innan läggdags att fixa det som eventuellt har pajat eller måste justeras.

Jag tror det handlar mer om attityd och hur man vill ha det än om vad som är konkret möjligt.

Tid är pengar min vän...

Nyteknik skrev:
Men träningen och kval slutar ju redan under eftermiddagen. Då har man 6–8 timmar på sig innan läggdags att fixa det som eventuellt har pajat eller måste justeras.

Jag tror det handlar mer om attityd och hur man vill ha det än om vad som är konkret möjligt.

Berätta det för Nordgren, tidgare svenske mästaren i 250R, en av de seriösaste jag känner till inom sporten.

Det du har missat är de praktiska förutsättningarna som fördröjer dej hela tiden. Behöver du hjälp av Nordgren? En halvtimme bara för att få höra att han är i stan och äter. Låna verktyg av mig? Jag står i duschen...
Köpa delar av RacerCalle? Dom har RacerPelle med sig när han kommer....nio ikväll...

Vi står inte hela nätterna för att vi är idioter. Visst kan man förbereda det mesta hemma men när du för första gången i ditt liv klyver en växellåda, i ett taskigt belyst depåtält och minut för minutt upptäcker vilka verktyg du behöver springa och låna?? Du har tur om du sover ett par timmar....

Last edited:
Nyteknik skrev:
Fy fan...

De hundringar man sparar genom att sova i skåpbil eller i tält på depåområdet är ju småpotatis sett i sitt sammanhang.

Att ta in på Bo på Lantgård kostar 250 kr natten. Man får en god frukost, sova i en skön säng och slipper oljudet runt banan. Visst, man missar de sista timmarnas samkväm kvällen innan. Men vem mår bäst på morgonen?
Och vem har chans att ragga på bonddottern?

Chrille skrev:
Det du har missat är de praktiska förutsättningarna som fördröjer dej hela tiden. Behöver du hjälp av Nordgren? En halvtimme bara för att få höra att han är i stan och äter. Låna verktyg av mig? Jag står i duschen... Köpa delar av RacerCalle? Dom har RacerPelle med sig när han kommer....nio ikväll...

Jo, detta är ju gisslet med all försök till planering: det som inte går att förutse. Men jag hoppas att god planering och en otrimmad hoj gör att jag råkar ut för färre missöden än andra. Jag hör redan hånskratten när jag står där med pannlampa och byter cylindrar 03:44... :brinnerup

Nyteknik skrev:
...otrimmad hoj...

Även om du kör den original vilket i o f s är det samma som standard kan man väl knappast påstå att den är otrimmad. En hoj som ska ha nya kolvar efter 50 mil måste väl anses vara ganska hårt trimmad.

Teddy skrev:
Även om du kör den original vilket i o f s är det samma som standard kan man väl knappast påstå att den är otrimmad. En hoj som ska ha nya kolvar efter 50 mil måste väl anses vara ganska hårt trimmad.

Självklart. Men jag tänker inte använda andra expansionskammare, portade cylindrar, hög kompression, elak tändning, mager bestyckning etc. och hoppas att det ger ett förhållandevis problemfritt racerägande.

Senast i natt var det ett par danskar som kör 250 som meckade kl 2 när vi gick och la oss. sen meckade dom när oscar vaknade 06.00 för att någon annan 2-takt´s idiot ska testa om skitet håller

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien