Bridgestonedäck till MC, bra eller bara mög?

André E

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Suzuki M1800R -07
Jag beställde just ett Bridgestone bakdäck som heter BT-014, är det något att ha? Jag kunde även valt ett BT-020 däck men när jag läste lite om dom så var 014 rejsigare... :banana :Bugar

1600kr, är det okej?

Jag visste knappt att Bridgestone gjorde MCdäck, så påläst är jag... :va

Jag gjorde slut på ett par BT-012SS och tyckte att de var suveräna gat/bandäck.
Nu säger det inte dig nånting men Bridgestone gör däck som det tävlas med på hög nivå så de kan göra runda, svarta däck till din MC iallafall.

Edit: Jag körde även ganska mycket landsväg på ett BT-020 och det funkade bra det med. Jag kör iofs inte fort men det var inga problem där inte.

Victor skrev:
Jag gjorde slut på ett par BT-012SS och tyckte att de var suveräna gat/bandäck.
Nu säger det inte dig nånting men Bridgestone gör däck som det tävlas med på hög nivå så de kan göra runda, svarta däck till din MC iallafall.

Edit: Jag körde även ganska mycket landsväg på ett BT-020 och det funkade bra det med. Jag kör iofs inte fort men det var inga problem där inte.

Men asså, jag visste ju att dom gjorde såna där svarta gummiringar, har ju sett däcken på Schumachers bil... :arsele :4skrika

No1 skrev:
MYCKET potenta och bra däck!!! :tummenupp

Patrik...

Det låter ju helt hundra! Hur många mil kan man räkna att såna här däck håller, jag kommer inte att köra på bana, är ju bara nybörjare på att köra, köpte hojen i somras... Så det kommer ju inte att vara någon extrem körning direkt, men det är ju skönt att veta att greppet i däcken går att lita på! :banana

Handlar det om 300mil eller 800mil? :confused:

Mvh André

André E skrev:
Det låter ju helt hundra! Hur många mil kan man räkna att såna här däck håller, jag kommer inte att köra på bana, är ju bara nybörjare på att köra, köpte hojen i somras... Så det kommer ju inte att vara någon extrem körning direkt, men det är ju skönt att veta att greppet i däcken går att lita på! :banana

Handlar det om 300mil eller 800mil? :confused:

Mvh André

Ganska svårt att säga. Du kan köra 800 mil på dom lika gärna som att köra slut på dom innan 100 mil. Det beror helt och hållet hur du behandlar dom.
Kör mycket rakt fram med packning o skit med lågt lufttryck så lär du inte bli glad. :huvet

Håll koll på trycket, se till att du har hyfsad temp i dom innan du börjar belasta dom allt för jävligt, och framför allt. Undvik att dra på utav helvete på låga växlar inne i samhället så klarar du dig länge på dom...

Och, ju mer du använder av däcket, desto längre kommer du... :rolleyes:

Bridgestone tillverkar alldeles utmärkta mc-däck! :yoparty

Hehe, här återupplivas en tokgammal tråd!!

Har nu kört med det här BT-014 däcket i knappt 400mil å det är slut, är helt besviken! Trodde jag skulle komma en bit till innan jag var tvungen att byta, det är enbart slut mitt på däcket, sidorna är hur fina som helst, säger ju lite om min körstil...

Men nu vet jag inte vad jag ska välja för däck, ska iaf inte ha ett så sportigt däck, det är en sak som är säker, men det får gärna se sportigt ut... Posör? JAVISST! :tuttar :banana :tuttar

SÅ, nu till frågan! Vilket däck kommer jag längst på, Bridgestone BT-020 eller Avon Azaro-ST Sport Touring AV46? Vill ha ett däck som håller för närmare 1000mil iaf! Kör "aldrig" med skjuts men väger för mycket själv... :huvet
Eller kan ni rekommendera något annat däck? Kollade lite på däckonline och de ligger kring 1400kr med frakt vilket jag tycker låter vettigt!

André E skrev:
2269644 Hehe, här återupplivas en tokgammal tråd!!

Har nu kört med det här BT-014 däcket i knappt 400mil å det är slut, är helt besviken! Trodde jag skulle komma en bit till innan jag var tvungen att byta, det är enbart slut mitt på däcket, sidorna är hur fina som helst, säger ju lite om min körstil...

Men nu vet jag inte vad jag ska välja för däck, ska iaf inte ha ett så sportigt däck, det är en sak som är säker, men det får gärna se sportigt ut... Posör? JAVISST! :tuttar :banana :tuttar

SÅ, nu till frågan! Vilket däck kommer jag längst på, Bridgestone BT-020 eller Avon Azaro-ST Sport Touring AV46? Vill ha ett däck som håller för närmare 1000mil iaf! Kör "aldrig" med skjuts men väger för mycket själv... :huvet
Eller kan ni rekommendera något annat däck? Kollade lite på däckonline och de ligger kring 1400kr med frakt vilket jag tycker låter vettigt!
Efter att ha läst ett två artiklar i bike samt att jag kör med däcket själv blir jag mer övertygad om att Metzeler roadtech z6 är tillräkligt bra om du vill ha dom egensakaperna. Avon azaro blev sämst i det testet som roadtech z6 vann och bridgestone bt 020 kom näst sist.
Lycka till i valet av däck allihopa!!
Vet att det kan va en jävla djungel

André E skrev:
2269644 Hehe, här återupplivas en tokgammal tråd!!

Kanske ett par hederliga Macadam 100 eller så kan duga åt dig.

Licious skrev:
2269652 Efter att ha läst ett två artiklar i bike samt att jag kör med däcket själv blir jag mer övertygad om att Metzeler roadtech z6 är tillräkligt bra om du vill ha dom egensakaperna. Avon azaro blev sämst i det testet som roadtech z6 vann och bridgestone bt 020 kom näst sist.
Lycka till i valet av däck allihopa!!
Vet att det kan va en jävla djungel

Z6 lär mer än väl duga åt din körning, är absolut inget sportdäck men går att använda till bandagar utan några problem. Jag vet inte hur många mil jag fick ut på mitt men fler än många liknande däck iallafall.

/Urban

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back