Bridgestone däck

Duval skrev:
Bridgestone Battlax 012, bra eller anus?

För vilket syfte?

För gata fungerar dom bra. Behöver inte lång tid för uppvärmning och har bra grepp. För mig håller dom ca 5-600 mil, framdäcket något längre.

CBR900RR skrev:
För vilket syfte?

För gata fungerar dom bra. Behöver inte lång tid för uppvärmning och har bra grepp. För mig håller dom ca 5-600 mil, framdäcket något längre.
Tack :Bugar
Vilket lufttryck kör du på bak?

Last edited:
Jag har gjort av med ett par uppsättningar Bt 012SS iår och jag gillar dom. Ska ligga i samma segment som Pirelli Diablo.
Bakdäcket släppte med ganska stor förvarning och fram höll i trots alla mina klumpiga manövrar. Gav ganska neutrala styregenskaper men absolut inte "fladdriga" när det går fort rakt fram.
Dock fick jag ett skummt slitagemönster på framdäcket. Fast det var enbart på bana iofs.

Dom fungerar riktigt bra ända till du ska börja åka bana lite hårdare, bättre våt grepp än metezeler sportec.

soppatorsken skrev:
Jag har gjort av med ett par uppsättningar Bt 012SS iår och jag gillar dom. Ska ligga i samma segment som Pirelli Diablo.
Bakdäcket släppte med ganska stor förvarning och fram höll i trots alla mina klumpiga manövrar. Gav ganska neutrala styregenskaper men absolut inte "fladdriga" när det går fort rakt fram.
Dock fick jag ett skummt slitagemönster på framdäcket. Fast det var enbart på bana iofs.
Hur många mil körde du på däcken?

Nja.. Det var ju mest på bana men en fyra dagar minst på framdäcket. Bak lika mycket men det kan man ju vända på.
Vilket jag såklart gjorde och körde i regn hem från Svista, Första gången jag fick vattenplaning på bakdäcket.
Men säg att du kommer 500 mil på bakdäcket om du kör riktigt lungt. Uiilar du och tokgasar hela tiden så kanske hälften?
Fram borde väl hålla minst 700mil om du inte kör nån bana.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025