bridgestone battlax BT002 vs pilot power

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Jag funderar på köpa nya däck till hojen som jag använder för gatbruk, nån som har erfarenheter av hur bridgestone battlax BT002 är på gata, nu är det dom mönstrade däcken jag pratar om,är det bättre fäste i dom än pilot power?det är ju trots allt ett racedäck,och hur många mil håller dom ungefär? det är medium jag funderar på.

Lite som att jämföra äpplen och päron.
02 är ett racedäck, PP är ett gatdäck om än sportigt.

Har kört med 02 och tycker känsla och fäste var snäppet bättre än Rennsport. Livsländ å andra sidan något sämre än Renn.

Kör med PP nu (ej 2CT) och tycker nog det är den bästa kompromissen för gata.
Fästet är bra, känslan duger, funkar i regn och livslängden är lätt dubbel mot Rennsport. Har iofs inte hunnit testa det på bana. Funkar nog inte så bra om man ska köra mycket och hård bankörning.

majtii skrev:
2275658 Kör med PP nu (ej 2CT) och tycker nog det är den bästa kompromissen för gata.
Fästet är bra, känslan duger, funkar i regn och livslängden är lätt dubbel mot Rennsport. Har iofs inte hunnit testa det på bana. Funkar nog inte så bra om man ska köra mycket och hård bankörning.

Jag körde bana med Pilot Power (ej 2CT heller, finns inte i USA än) i helgen och de funkar mycket bra. Rejält med grepp och tuggade snällt när man närmade sig gränsen. Ca 30 grader i luften iofs...

Tycker däcket är en bra kompromiss som funkar bra både på bana och på gatan. :tummenupp

Har kört race och träningar på Mezeler racetec men då jag tyckte slitaget var lite väl stort så gick jag över till Michelin PP rena gatdäck. Har kört både racetempo och lite lugnare och har inte haft ngra problem, tycker nästan de släpper mer förutsägbart än racetec (kanar mer). Däremot så håller de hur länge som helst! Om Ty Howard åker 3 sekunder långsammare än sitt AMA race tempo på PP och slitaget är litet så borde det vara en done deal med PP. Kanske sportmax kan vara ett alternativ också.

Back