Brexit

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Under TT-veckan 1987 besökte jag, och några kamrater, hotellet Joey Dunlop bodde på och trodde, precis som killen i videon att de inte var Irländare.

De var alla riktigt stolta Irländare. :D Joey kom senare och det här var innan han slutat med alkohol så han var rejält dragen. Men vi skakade alla hand! :tummenupp

Men annars en väldigt bra förklaring. :tummenupp



Jag hade inte gjort det bättre!:)
 

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Ska nog ta o bunkra upp lite reservdelar när £ sjunker framöver, misstänker att det kommer införas lite tuller osv om några år när allt är klart.

Tror britterna förlorar på det i det långa loppet även om dom nu skulle tjäna lite under en kortare period, om det nu blir dom åtgärderna jag tror kommer införas inom EU.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Storbritannien

Betalar 14 072,3 M€ Får tillbaka 6835,4 M€ Underskott -7 236,9M€

Sverige

Betalar 4 294,3 M€ Får tillbaka 1 658,4M€ Underskott -2 635,9 M€

Räknat per capita:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/dyrt-med-eu-avgift-for-svenskarna

Dags att gå ur säger du? :hej

Sen tillkommer ju att vi(våra företag) får delta i europahandeln utan protektionistiska tullar, turister kan resa och handla relativt obehindrat. Men det bli lite svårare att hitta siffror till.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sen tillkommer ju att vi(våra företag) får delta i europahandeln utan protektionistiska tullar, turister kan resa och handla relativt obehindrat. Men det bli lite svårare att hitta siffror till.

Javisst, förutom att man måste visa pass när man åker över öresundsbron :va
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Innebär det här att vi kommer slippa asfaltskojare i rostiga UK-registrerade Ford Transit nu?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Innebär det här att vi kommer slippa asfaltskojare i rostiga UK-registrerade Ford Transit nu?

Så småningom, det är en process som tar tid, men det är väl en av dom positiva följderna.

En annan är att det blir lättare att hålla engelskt fotbollsdrägg borta från övriga europa.

Fast dom Irländska kanske vi inte slipper?
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sen tillkommer ju att vi(våra företag) får delta i europahandeln utan protektionistiska tullar, turister kan resa och handla relativt obehindrat. Men det bli lite svårare att hitta siffror till.
Det drabbar skillnaden i handelsbalansen.
Såvida inte vi tar tillfället i akt att ha högre tull på importerade varor än på exporterade.
Rätt justerat så blir det ett nollsummespel.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Javisst, förutom att man måste visa pass när man åker över öresundsbron :va
Allt är relativt, kör man bil så "kostar" den där ID kontrollen en (svenskar behöver inte visa pass) ca: 2 min.
Tycker fortfarande det är relativt enkelt och jag kör över minst en gång i veckan.

Brexit är ett resultat av ointelligenta, överkonservativa, överåriga "stiff upper lip" Brits.
Fan, de hävdar fortfarande att de kör på " right side" när det är vänster.

Det roliga är att antal sökningar på "vad är EU?" ökade drastiskt dagen efter omröstningen:rofl
Den normala britten är ganska korkad.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Allt är relativt, kör man bil så "kostar" den där ID kontrollen en (svenskar behöver inte visa pass) ca: 2 min.
Tycker fortfarande det är relativt enkelt och jag kör över minst en gång i veckan.

Brexit är ett resultat av ointelligenta, överkonservativa, överåriga "stiff upper lip" Brits.
Fan, de hävdar fortfarande att de kör på " right side" när det är vänster.

Det roliga är att antal sökningar på "vad är EU?" ökade drastiskt dagen efter omröstningen:rofl
Den normala britten är ganska korkad.

Ja, jävla nötter som röstar för att bevara något de blött för och förlorat släkt och vänner för.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Storbritannien

Betalar 14 072,3 M€ Får tillbaka 6835,4 M€ Underskott -7 236,9M€

Sverige

Betalar 4 294,3 M€ Får tillbaka 1 658,4M€ Underskott -2 635,9 M€

Räknat per capita:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/dyrt-med-eu-avgift-for-svenskarna

Dags att gå ur säger du? :hej

Gärna för mig.
En union är bara bra när samtliga medlemmar ligger på samma nivå.
En nordisk union, gärna utökad med baltländer samt Skottland när/om de lyfter sig till samma nivå, skulle fungera utmärkt.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Intressanta tider. Jag hade nog förr väntat mig att någon av de illa skötta ekonomiska länderna runt Medelhavet hade lämnat EU i vattnet av finanskrisen än att England skulle lämna om någon hade frågat för ett par år sedan.

Börsen åker nog på en kalldusch eftersom den var stängd i fredags och börsen lär väl fortsätta ner på andra marknader så rekylen ner blir troligtvis ännu större. Det kan kanske få andra konsekvenser. Ringar på vattnet så att säga. Det lär bli turbulent framöver.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Brexit är ett resultat av ointelligenta, överkonservativa, överåriga "stiff upper lip" Brits.
För att inte glömma de främlingsfientliga krafter som ser detta som en möjlighet att bli av med polacker och rumäner och att täta till sina gränser så det blir svårare för de som campar i Calais att ta sig in.


Om nu EU är så bra så hade dom väl inte behövt googla efter vad dom betalar flera miljarder per år för.
De hade kunnat försöka beställa något från en webshop i Norge så hade de enkelt kunnat förstå en sak som EU är bra för iaf. :huvet
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
För att inte glömma de främlingsfientliga krafter som ser detta som en möjlighet att bli av med polacker och rumäner och att täta till sina gränser så det blir svårare för de som campar i Calais att ta sig in.



De hade kunnat försöka beställa något från en webshop i Norge så hade de enkelt kunnat förstå en sak som EU är bra för iaf. :huvet

1: Du har nog inte förstått problemen med "invandringen" från Polen, Rumänien och "flyktingarna".
Prova att byta ut "främlingsfientliga" mot "kriminalitetsfientliga".

2: EU är jättebra på att krångla till import. Det har du rätt i.
Skall man stödja, acceptera eller motarbeta detta?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Fan, de hävdar fortfarande att de kör på " right side" när det är vänster.


Jag känner till ett land som hade vänstertrafik med ratten på vänster sida! Korkat eller hur? :va

Historiskt hade det landet kört vänstertrafik sedan länge så frågan är varför man importerade bilar från länder med högertrafik när bilarna började trafikera vägarna för hundra år sedan? :va

Det landet hade en folkomröstning om att gå över till högertrafik 1955.

Men det korkade folket röstade "fel" så det infördes högertrafik 1967 men den här gången utan utan folkomröstning.

Det landet tycker att deras språk måste "utvecklas" så de tar in ord från ett annat språk men uttalar det på eget sätt och slänger bort de "gamla" orden...:huvet

Now you beeing a Maverick you must now what a rutabaga is. The Scots say turnip, but the English use another word... :D

Och för er som inte besökt USA eller Skottland så är rutabaga och turnip kålrot på svenska! :tungan
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Allt är relativt, kör man bil så "kostar" den där ID kontrollen en (svenskar behöver inte visa pass) ca: 2 min.
Tycker fortfarande det är relativt enkelt och jag kör över minst en gång i veckan.

Jag är övertygad om att passkontrollen in till England inte kommer att ta mycket mer tid.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top