Brev till SVEMO

Det är riktigt synd att Svemo, som ändå skall verka för sportens skull, gör på detta sätt.
Och stora frågan är väl varför de gör så...?
 
Är mycket förvånad att SRIFs beslut inte har dragit mer kommentarer här.

Förutom alla suveräna individuella förarprestationer under åren så är nog det här den största nyheten inom svensk dragbike-racing någonsin.

I övrigt så har även TDRK tagit samma beslut som SRIF när det gäller Tallhed Bike Open på Orsa/Tallhed, den tävlingen körs inte heller under SVEMOs sanktion.

SVEMO är alltså inte delaktig i någon av all-dragbike-tävlingarna i sverige i år, grundproblemet är SVEMOs avsaknad av pro-aktiv kommunikation med sina medlemsklubbar.
 
Är mycket förvånad att SRIFs beslut inte har dragit mer kommentarer här.

Förutom alla suveräna individuella förarprestationer under åren så är nog det här den största nyheten inom svensk dragbike-racing någonsin.

I övrigt så har även TDRK tagit samma beslut som SRIF när det gäller Tallhed Bike Open på Orsa/Tallhed, den tävlingen körs inte heller under SVEMOs sanktion.

SVEMO är alltså inte delaktig i någon av all-dragbike-tävlingarna i sverige i år, grundproblemet är SVEMOs avsaknad av pro-aktiv kommunikation med sina medlemsklubbar.

Man känner sig lite mållös.
Jag misstänker att man inte fått något svar från SVEMO ?

Jag hänger inte riktigt med i svängarna, men som jag uppfattar det så verkar det som SVEMO kör ett eget rejs helt utan några tentakler utanför sina egna väggar som pejlar opinionen bland förarna.
Själv kör jag bara när det finns tid och har inte möjlighet att ladda stort och köra ett sm eller så vilket gör att man inte vill lägga sig i så mycket, men det hela verkar ju inte gynna de aktiva.

För övrigt så är det verkligen trist att man inte hänger på All-dragbike-tävlingarna som jag tror kan få många att prova på att köra med en prisvänlig engångslicens.
Tyckte själv att Bikeweekend alltid var en hit och tror att många testade där som aldrig hade gjort det annars, och nog lär några fått blodad tand och gått vidare ? Annars är ju inte tillväxten direkt imponerande - det känns som merparten är +35 .............

Lycka till i kampen mot det egna förbundet :confused:
 
Är mycket förvånad att SRIFs beslut inte har dragit mer kommentarer här.

Förutom alla suveräna individuella förarprestationer under åren så är nog det här den största nyheten inom svensk dragbike-racing någonsin.

I övrigt så har även TDRK tagit samma beslut som SRIF när det gäller Tallhed Bike Open på Orsa/Tallhed, den tävlingen körs inte heller under SVEMOs sanktion.

SVEMO är alltså inte delaktig i någon av all-dragbike-tävlingarna i sverige i år, grundproblemet är SVEMOs avsaknad av pro-aktiv kommunikation med sina medlemsklubbar.

Många som kör utanför Svemo nu.

Någon som vet varför det har blivit så här ?
Finns det någon motsättning mellan Svemos Dragracing sektion och folk, eller kör de bara på utan att tänka och saknar koll på vad som skulle kunna vara fördelaktigt för sporten ?



Edit: Specifierade syftandet på Svemo lite
 
Last edited:
Många som kör utanför Svemo nu.

Någon som vet varför det har blivit så här ?
Finns det någon motsättning mellan Svemo och folk, eller kör de bara på utan att tänka och saknar koll på vad som skulle kunna vara fördelaktigt för sporten ?
Som sektionsmedlem i en av grensektionerna (gissa vilken ;)) blir jag lite ledsen att läsa sånt här. Om nån av sektionerna gjort nåt galet (vet inget alls om aktuell fråga) så tala helst om bara den sektionen isf :)
Det blir så lätt att en liten dålighet drabbar oss alla.
Nu vet jag att detta är DR-forumet och att de flesta säkert fattar men iaf...
 
Finns det någon motsättning mellan Svemo och folk, eller kör de bara på utan att tänka och saknar koll på vad som skulle kunna vara fördelaktigt för sporten ?
Det finns väl lika många åsikter runt den biten som det finns licenstagare och personal på SVEMO, men som jag ser det efter att ha försökt jobba för SVEMO dragbikeracing under många år så är det du skriver både fråga och svar. Det andra leder till det första.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top