Brev från KGK Motor

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Gsxr
Fick ett brev i postlådan idag från KGK Motor. Suzuki fabriken vill återkalla min motorcykel för ett kostnadsfritt byte av vänster kedjesträckare, utbyte av nå bultar och brickor också. Jag hade även någon huvud broms cylinder som skulle bytas. Någon annan som fått brev om detta?

Det är en kampanj på din modell. Alla ägare till svensksålda för den aktuella modellen får ett sånt. Rekommenderar att du fixar återkallningen på bromspumpen, den är viktig!

Lindroths glömde tydligen berätta om bromspumpen.

Last edited:
Fick samma brev idag. "vänster kedjesträckare"=klossen och justerskruven på svingens vänstra sida? Ska ringa min Suzuki handlare imorn och höra vad dom säger.

Har det tagit Suzuki fram till nu att inse att deras justerblock är tillverkade av choklad och dessutom har en löjligt tunn godstjocklek...? Redan första gången jag bytte däck på min 2010 märkte jag att dessa justerblock deformerades då man drog hjulaxelmuttern med rätt åtdragningsmoment. Deformerade hjulaxelblock som kanske inte håller fast hjulet är inget man vill ha på en 1000 cc gathoj. Min rekommendation till alla som äger en 2009-2014 GSX-R 1000 är därför att byta antingen till Yoshimuras justerblock eller att helt enkelt tillverka egna justerblock. Det gjorde jag.

Har det tagit Suzuki fram till nu att inse att deras justerblock är tillverkade av choklad och dessutom har en löjligt tunn godstjocklek...? Redan första gången jag bytte däck på min 2010 märkte jag att dessa justerblock deformerades då man drog hjulaxelmuttern med rätt åtdragningsmoment. Deformerade hjulaxelblock som kanske inte håller fast hjulet är inget man vill ha på en 1000 cc gathoj. Min rekommendation till alla som äger en 2009-2014 GSX-R 1000 är därför att byta antingen till Yoshimuras justerblock eller att helt enkelt tillverka egna justerblock. Det gjorde jag.

Det var också det första jag reagerade på, att det tagit de fem år att upptäcka det:va
Mycket konstigt! Det är en sak att bilar återkallas i miljoner men en hoj ska fan vara utsorterad av testpiloter innan den når kunderna.

Äsch, vad vet en yamahaägare från Kalix om såna saker?

:D:D:D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...