Brev från Folksam

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Låg ett litet fint kuvert innaför dörren när man kom hem från jobbet igår. Från Folksam. "Jaha, nåt skit om livförsäkring eller annat bjäfs som vanligt" tänkte jag. Men det var besked om min nya premie på Husan.

Håll i er nu: DE HADE SÄNKT PREMIEN !!! :) :tummenupp
Från 3047:- till 2661:- -> sänkning med ~13%
Tack för det Folksam. Aldrig varit med om nåt liknande.

Väntar bara på vad R6an kommer kosta. Säkert en ökning med 324% där istället...



ÄDIT: Ska väl tillägga att jag är 28 och bor i Örebro, hojen är halvförsäkrad. Haft kort sedan 1995. Så slipper ni fråga det....
 
Va trevligt!

Jag pröjsar knappt 2 papp för hel... men det var inte vad den här tråden handlade om........ 28år, SHIT va gammal :D

Supermoto skrev:
Låg ett litet fint kuvert innaför dörren när man kom hem från jobbet igår. Från Folksam. "Jaha, nåt skit om livförsäkring eller annat bjäfs som vanligt" tänkte jag. Men det var besked om min nya premie på Husan.

Håll i er nu: DE HADE SÄNKT PREMIEN !!! :) :tummenupp
Från 3047:- till 2661:- -> sänkning med ~13%
Tack för det Folksam. Aldrig varit med om nåt liknande.

Väntar bara på vad R6an kommer kosta. Säkert en ökning med 324% där istället...



ÄDIT: Ska väl tillägga att jag är 28 och bor i Örebro, hojen är halvförsäkrad. Haft kort sedan 1995. Så slipper ni fråga det....
 
Tom Byron skrev:
Va trevligt!

Jag pröjsar knappt 2 papp för hel... men det var inte vad den här tråden handlade om........ 28år, SHIT va gammal :D
JOVISST, Men vem fan vill bo i ett tält i en JÄVLA KÅKSTAD :4skrika :huvet :arsele
 
Nu när ålder är på tapeten

Inget som har med det här att göra men vem är den äldsta som Ni känner till som kör Super Motard ??
 
Han som åkte 520 förra året, typ stod "too old" på ryggen........ Christer nånting..... äsch, jag vet inte. Smiskar upp det mesta av oss andra som itnte e torr bakom öronen :lol
 
Tom Byron skrev:
Han som åkte 520 förra året, typ stod "too old" på ryggen........ Christer nånting..... äsch, jag vet inte. Smiskar upp det mesta av oss andra som itnte e torr bakom öronen :lol

Christer Lundgren från Västerås, medlem i Skutskärs MS! :tummenupp
Vet inte åldern dock, men han kallar sig själv för gammal iaf...
 
Supermoto skrev:
Låg ett litet fint kuvert innaför dörren när man kom hem från jobbet igår. Från Folksam. "Jaha, nåt skit om livförsäkring eller annat bjäfs som vanligt" tänkte jag. Men det var besked om min nya premie på Husan.

Håll i er nu: DE HADE SÄNKT PREMIEN !!! :) :tummenupp
Från 3047:- till 2661:- -> sänkning med ~13%
Tack för det Folksam. Aldrig varit med om nåt liknande.

Väntar bara på vad R6an kommer kosta. Säkert en ökning med 324% där istället...



ÄDIT: Ska väl tillägga att jag är 28 och bor i Örebro, hojen är halvförsäkrad. Haft kort sedan 1995. Så slipper ni fråga det....
Jag betalar bara 1900:- för min Husa 650 -04 på if.
 
Supermoto skrev:
Låg ett litet fint kuvert innaför dörren när man kom hem från jobbet igår. Från Folksam. "Jaha, nåt skit om livförsäkring eller annat bjäfs som vanligt" tänkte jag. Men det var besked om min nya premie på Husan.

Håll i er nu: DE HADE SÄNKT PREMIEN !!! :) :tummenupp
Från 3047:- till 2661:- -> sänkning med ~13%
Tack för det Folksam. Aldrig varit med om nåt liknande.

Väntar bara på vad R6an kommer kosta. Säkert en ökning med 324% där istället...



ÄDIT: Ska väl tillägga att jag är 28 och bor i Örebro, hojen är halvförsäkrad. Haft kort sedan 1995. Så slipper ni fråga det....


Känner du till "Bilsport & mc försäkringar", tror de heter så :va . Ligger i växjö vet jag. Hos dom pröjsar jag typ 1800 helåret, halvförsäkrat... Kan ju va kul att lägga pengarna på annat, bensin eller nåt.. :fyllisar
 
För att ha en försäkring hos "Bilsport & mc försäkringar" måste du fyllt 24 år och haft mc kort oavbrutet i fem år, för att få ha det. Kan vara bra att veta. Jobbigt för dom som inte gjort detta! :mad: Eller har jag fel på den saken?

/Jeppe
 
Jesperponken skrev:
För att ha en försäkring hos "Bilsport & mc försäkringar" måste du fyllt 24 år och haft mc kort oavbrutet i fem år, för att få ha det. Kan vara bra att veta. Jobbigt för dom som inte gjort detta! :mad: Eller har jag fel på den saken?

/Jeppe

24år så sant. Däremot behöver man inte haft mc-kort i 5 år. I sådant fall lyckades jag jä :rofl kligt fint med att slinka igenom systemet :rofl Åldern var väl inga problem för gubben som trådade iaf :D
 
Jag fick nya papper från Bilsport & MC förra veckan och det stod att dom har varit tvungna att höja premien för dom flesta, men ja klara mig. samma pris som förra året.
2794:- helförsäkring/helår, är 25 men fyller 26 i april. Jag hade inte haft körkortet i 5år när ja teckna där.
 
Rat skrev:
Känner du till "Bilsport & mc försäkringar", tror de heter så :va . Ligger i växjö vet jag. Hos dom pröjsar jag typ 1800 helåret, halvförsäkrat... Kan ju va kul att lägga pengarna på annat, bensin eller nåt.. :fyllisar
Jorå såklart. Hade gamla husan där men när jag tecknade på den nya var Folksam det billigaste för mig. Kanske skulle kollat med dem innan huvudförfallodagen.... Skit samma förresten, har så jävla mkt andra försäkringar så de hundringarna jag kunde tjänat där äts blixtfort upp nån annan stans.


@Wheelielover: Det låter ju jäkligt bra. Grattis som fanken. Götet lär ju vara dyrare än Örebro. Eller kanske samma zon förresten. Vad vet jag...


@Ebbe + Heda :arsele :4skrika :huvet Menade att kåkstadsGäfle är fördelaktigare zon, pappskalle.
 
försäkrade min idag. Tänkte först kolla lite annat så jag lyfte luren till Trygg Hansa. De ville ha 14.000:-/helår!!! haft kortet sen -99 och är 26 år.
FÖROLÄMPLING! De kan ju för fanken slopa hela mc konceptet. vad är risken att man blir 120 år och bor i riksgränsen med 2 körbara månader om året??
Nä, antingen eller!

Sen ringde jag länsförsäkringar 2417:- helår halvförs. 4123:- helförs. fast den är e-reggad ; )

Mycket bättre!
 
Ebbe skrev:
Jag förstod iaf om det är nån tröst!?!?! Heda var säkert trött eller nått... :tomten
Och tro't eller ej men jag förstod att du förstod, sen att Heda inte förstod förstod jag oxå. Min förklaring kanske blev svår att förstå. Förstår du? Skulle ha separerat svaren åt er.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top