Brennenstuhl grenuttag. Något att ha?

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Märkte precis att gamla grenuttaget till nya stereon blinkar och ger ett allmänt opålitligt intryck. :näsblod Då stereon är två dagar gammal vill jag gärna ha en bra och säker lösning. Uttaget den sitter i är inte jordat. :tungan
Jag har tittat på 'Brennenstuhl' och deras produkter. Följande produkt tycker jag verkar bra. Fungerar skydden i den även om den ansluts till ett ojordat uttag? :va http://www.webhallen.com/hemelektro...-centralbrytare-overspanningsskydd_1.8m_kabel

Hur gör jag annars om jag vill ha en säker inkoppling? Måste jag dra skarvsladd från det enda jordade uttaget jag har i lägenheten? :va :rolleyes: :confused: :näsblod

Hur är Brennenstuhl som märke? Klämde på dom på Clas Ohlsson och dom gav ett bra intryck. :)

Nja, det där är ju ingen vanlig skarvis!
Det är ju spänningsskydd o annat jox i den.

Om du har en bättre stereo så hade jag skippat den där och alla andra billiga lösningar med inbyggt "skydd" det kommer låta apa.

Det handlar om en skarvsladd. Köp på ICA Maxi.

ICA brukar ha fantisipriser på såna prylar.
Jag handlar på Rusta.
Den här kostar 29:90SEK där,
men dom har ofta extrapriser på sånt.
92201040_l.jpg

Nja, det där är ju ingen vanlig skarvis!
Det är ju spänningsskydd o annat jox i den.
Varför skulle man vilja ha spänningsskydd?
Om man inte har någon spänning till stereon kommer man inte att ha någon större glädje av den.

ICA brukar ha fantisipriser på såna prylar.
Jag handlar på Rusta.
Den här kostar 29:90SEK där,
men dom har ofta extrapriser på sånt.
View attachment 306601

Varför skulle man vilja ha spänningsskydd?
Om man inte har någon spänning till stereon kommer man inte att ha någon större glädje av den.

Spänningsskyddet är väl för att motverka strömtoppar som kan komma när strömmen slås på efter ett strömavbrott eller andra variationer i strömmen.
Även åskskydd om jag fattat det rätt.

Jag har aldrig haft ett överspänningsskydd till någon av mina apparater?

Om det vore så viktigt just till stereon, tror du inte att dom skulle bygga in ett då?

Är det överslag i samband med åskväder du är orolig för hade jag dragit ur jacken i samband med det. Samma sak om du är bortrest.

Du behöver nog inte oroa dig för ditt blinkade grenuttag, låt det vara och köp istället en ny skiva att lyssna på för pengarna!:tummenupp Och skulle du ännu störa sig på att ditt grenuttag blinkar, köp ett valfritt av de ovan nämnda!

Du behöver nog inte oroa dig för ditt blinkade grenuttag, låt det vara och köp istället en ny skiva att lyssna på för pengarna!:tummenupp Och skulle du ännu störa sig på att ditt grenuttag blinkar, köp ett valfritt av de ovan nämnda!

Kan man köpa skivor?

Kan man köpa skivor?

Ja, och det finns fortfarande porr som är tryckt på papper och som säljs i tidningsformat. Ovanligt men det existerar.

Tror f.ö att bästa stället att hitta både skivor och pappersporr är på bensinmackar på landet där man säljer till lastbilschaufförer.

Om du nu köper ett uttag med överspänningsskydd så ska de i 99% av fallen kopplas till ett jordat uttag.
Håller med många andra, ett standard grenis från Ica funkar utmärkt.

Jag är väl mest överdrivet rädd om sakerna. Glömde teckna försäkring (:näsblod :rolleyes:) så jag vill inte utsätta dom för onödiga risker. :)

Blir att tassa ner till Kjell och Clas idag och se vad dom har att erbjuda. Hittade uttag med inbyggda säkringar men dom vart inte gratis. :tungan

Tack för svaren!

Jag är väl mest överdrivet rädd om sakerna. Glömde teckna försäkring (:näsblod :rolleyes:) så jag vill inte utsätta dom för onödiga risker. :)

Blir att tassa ner till Kjell och Clas idag och se vad dom har att erbjuda. Hittade uttag med inbyggda säkringar men dom vart inte gratis. :tungan

Tack för svaren!

Har du ingen hemförsäkring?

Om du inte har det så rekommenderar jag det å det starkaste!

/ Jens

Har du ingen hemförsäkring?

Om du inte har det så rekommenderar jag det å det starkaste!

/ Jens

Hemförsäkring finnes. Sedan idag finnes även försäkring på sakerna. :)
Jag tjör på en vanlig grenare med strömbrytare. Fina fisken och fungerar bra. Nu ska jag till Sibylla och tjöpa korv! :tummenupp

Hemförsäkring finnes. Sedan idag finnes även försäkring på sakerna. :)
Jag tjör på en vanlig grenare med strömbrytare. Fina fisken och fungerar bra. Nu ska jag till Sibylla och tjöpa korv! :tummenupp

Sakerna är försäkrade i hemförsäkringen, det är det man har den till.

/ Jens

/ Jens

:fakta

Att teckna separata försäkringar på hemelektroniken är idiotiskt. Bättre med drulle i hemförsäkringen som täcker allt för samma pengar som en försäkring till tvn...

/ Jens

Jag håller absolut med dig och brukar själv tänka likadant. Denna gången ville jag dock vara galet säker och skaffade en försäkring som ger mig nya saker utan några frågor även om jag slänger dom i marken eller häller ut en kopp te över dom. :) Inga värdeminskningar, ingen självrisk och jag får samma produkt eller liknande. Har man tjöpt stereo för typ en månadslön känns det tryggt med lite extra säkerhet. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman